Du KAN skrive på flere af disse debatfora uden at være logget ind. Men du få flere muligheder ved at oprette en gratis brugeprofil og logge ind.
Kontakt administrator, hvis du vil oprette dit eget debatforum: peter@wendelboe.dk


Staten skal ikke blande sig.
24. september 2012 kl. 02:57
Hvad forældre gør med deres børn skal staten ikke blande sig i.
Det er vores børn og vi burde kunne gøre med dem hvad vi vil.

Er I enige, så find mig på usenet, jeg tager gerne en diskussion om lidt af hvert.
Mine grupper på usenet er dk.politik og dk.kultur.sprog.

Arne H. Wilstrup Cand.pæd., can.mag.
Re: Staten skal ikke blande sig.
24. september 2012 kl. 14:47
Jeg ved ikke så meget om denne sag.

Men jeg har helt utroligt svært ved at forstå, hvordan en far, mor og 6 børn kan være isolerede og helt uden kontakt til omverdenen med børn, der ikke kan finde ud af at lege og sådan....

Jeg mener....6 børn, der bor sammen, kan vel for f...... ikke være helt alene i verden?
Re: Staten skal ikke blande sig.
24. september 2012 kl. 18:24
Dette indlæg var falskt og indsendt af en person, som gav sig ud for at være en anden.

Derfor er det slettet.

Administrator



Redigeret 2 gang(e). Sidst redigeret 30/10-16 kl. 11:53 af wendelboe.
Re: Staten skal ikke blande sig.
24. september 2012 kl. 19:40
Arne. Børn er ikke forældres eJendom!! Og det er overhovedet og på ingen måder iorden at dele seng med sine teenagedøtre!
gæst
Re: Staten skal ikke blande sig.
25. september 2012 kl. 01:00
Hvis du vil have en ejendom at dele seng med, så få en hund! Børn hører ikke til i de voksnes seng.
Re: Staten skal ikke blande sig.
25. september 2012 kl. 05:54
Hvad jeg gør eller ikke gør med mine egne børn kommer ingen ved.

Arne H. Wilstrup Cand.pæd., can.mag.
Re: Staten skal ikke blande sig.
25. september 2012 kl. 08:00
Arne. At du tilføjer en masse titler om fine uddannelse(r) du har, gør detvikke mere okay at udtale sig sådan! Ethvert barn i Danmark har ret til en normal barndom, så derfor findes der i dette land regler og normer. Og alle har underretningspligt, hvis man erfarer, at en familie ikke formår at opretholde en sund og ordentlig levestil for barnet/børnene!!
Re: Staten skal ikke blande sig.
25. september 2012 kl. 09:34
arne det er da utrolig bekymrende du er uddannet pædagog og ik mener staten skal blande sig, du har skærpet underretningspligt i de sager og familier du kommer i forbindelse med....

at du må ha med børn og mennesker at gøre i det hele taget forstår jeg ik!!!!!! når du mener børn er en ting og som bare skal tilfredsstille voksne, sløje menneskers seksuelle tilbøjeligheder???

du vil jo ik ku genkende symptomerne på seksuelt overgreb når du selv er tilhænger? søg dog hjælp! at du ik er blevet aflivet for længst forstår man ik.
Re: Staten skal ikke blande sig.
25. september 2012 kl. 09:43
Arne ,med den holdning tvivler jeg stærkt å at du har den title, og skulle du have det er det meget bekymrende, og dine udtalelser er mere til skade for denne sag end den gavner
Re: Staten skal ikke blande sig.
25. september 2012 kl. 12:01
Desværre er Jeg nød til en kommentar.

Jeg har overvejet om tråden skal slettes.

Jeg er enig med gæst og Anonym, men
omvendt ved Vi IKKE hvad det er som
Arne mener, Jeg gætter på det er en joke
for at få lidt gang i debatten ?

Redaktionen
Re: Staten skal ikke blande sig.
25. september 2012 kl. 12:10
Arne: Børn er ikke forældrenes "ejendom"! Det er en ulækker og bekymrende erklæring at komme med - og nej; man kan hverken i princippet, eller realiteten, gøre med dem som man lyster!

- Og hvis dette er Arnes måde at joke på; så har han en syg, syg humor!
Re: Staten skal ikke blande sig.
25. september 2012 kl. 13:36
Det er en ubeskrivelig dårlig og syg joke, hvis det er det!! I det hele taget forfærdende og ubehageligt det du skriver Arne!! Hvis og såfremt du er pædagog bør du gennem uddannelse have fået de rette "værktøjer" til at vide hvad der er rigtig og forkert i børneopdragelse samt at forældre dælme ikke deler seng med sine børn i alle aldre! Forkasteligt og sindssygt, at du skriver det som var det helt normalt!!!
gæst
Re: Staten skal ikke blande sig.
25. september 2012 kl. 14:02
Staten skal netop blande sig når det er holdningen. For hvad har du så at skjule? Hvis det du gør Arne, er så rigtigt, så ville du ikke have noget at skjule.

Man skal ikke have en fancy uddannelse for at vide, at børn hører til i deres egen seng om natten og ikke hos deres forældre.
Madde
Re: Staten skal ikke blande sig.
25. september 2012 kl. 18:54
Børn kan aldrig blive en ejendom, hvad er det for syg tankegang, børn der ikke bliver behandlet ordenligt, får masser af kærlighed, samt får et liv som gør barnet i stand til, at fungere i samfundet, de skal fratages retten til og den fysiske mulighed for, at kunne få børn.

Børn kan aldrig blive din ejendom, men din nære familie.



Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 30/10-16 kl. 11:58 af wendelboe.
karin
Re: Staten skal ikke blande sig.
25. september 2012 kl. 19:08
Jeg er simpelthen rystet over Arne`s holdning til børn, jeg vil i den grad håbe han faker hans uddannelse, eller han i det mindste ikke har noget med børn at gøre, i evt. nuværende proffesion. At have sådan en holdning, at børn er ens ejendom, er simpelthen unormal tilgang til børn, jeg er da meget int. i at høre om Arne selv har børn og hvad for en pædagogik han selv har opdraget sine børn efter ?

Der er da ingen tvivl om, at børn der ikke får lov at udvikle sig blandt andre børn og voksne, vil tage en form for socialpsykisk skade, får de ikke lov til det, vil der selvfølgelig komme en stærk reaktion fra barnet, når han/hun oplever den virkelige verden, det kan simpelthen ikke undgåes.

jeg mener personligt det er et stort overgreb på barnet, at nægte den form for social udvikling.

V.H Karin
Jørgen
Re: Staten skal ikke blande sig.
28. september 2012 kl. 02:40
Jeg har googlet ham arne.
Det jeg fandt var rystende, manden er skolelærer og praler flere steder af at sin indoktrinering af børnene omkring politik og religion.
Det usenet han snakker om, der sviner han alt og alle til på det groveste.

Jeg er overbevist om han mener det han skriver her. Jeg er rystet.

Men prøv selv at google manden, prøv bare at kigge på det han skriver på googlegrupper.

//Jørgen.
Bitten Andersen
Re: Staten skal ikke blande sig.
02. oktober 2012 kl. 06:01
Ved du hva' Arne, du lyder ikke som en særlig rar person.

Børn er IKKE ejendom, de er en gave, som du ikke har fortjent.

Nej det er IKKE normalt at sove sammen med sine børn, og slet ikke når det er teenagere, hva' skulle formålet være?

_
Bitten.
Mig
Re: Staten skal ikke blande sig.
27. oktober 2012 kl. 17:58
Arne, jeg er rystet over dine udtalelser.

Signed
Mig.
Arne H.Wilstrup
Re: Staten skal ikke blande sig.
07. september 2013 kl. 13:33
Jeg er rystet over at der er personer der synker så dybt som at fabrikere falske indlæg på mine vegne. Jeg har først nu opdaget hvad der er sket. Jeg kan konstatere at vedkommende hverken kan stave eller skrive fornuftigt om de ting, men lad mig lige konstatere følgende:

Det er korrekt at jeg er cand.mag., men mon ikke jeg ville kunne stave til dette og ikke - som forfalskeren gør det - staver det "can.mag.'?

Jeg går hverken ind for incestlignende forhold eller noget der blot ligner. Jeg kan se at indlægget er skrevet i november 2012 - der var jeg gået på efterløn som skolelærer af helbredsmæssige grunde. Jeg har desuden ikke deltaget i nogen debat i nogle af de nævnte fora i godt ½ år, og jeg kender slet ikke dette forum som jeg tilfældigvis er stødt på nu. Endelig er jeg faktisk bedre til at stave end forfalskeren giver udtryk for.

Jeg går heller ikke ind for at børns velfærd IKKE er statens anliggende -for det er det naturligvis i et moderne samfund som vores.

Det der måske er mest rystende er at enhver åbenbart i dette forum kan udgive sig for hvem som helst og så få kommentarer fra folk der plumper i med begge ben.

Lad mig så til slut kommentere nogle af de ting der er kommet med at jeg har svinet alt og alle til i forskellige nyhedsgrupper: Hvis man gad selv at læse om omstændighederne i disse indlæg, så ville man måske opdage at jeg har svaret passende på indlæg der netop har haft til formål at defamere min person. Jeg har helt sikkert trådt nogen over tæerne siden de i den grad forsøger at genere mig ved falske indlæg.
Jeg ved ikke hvor redaktionen er henne i den sag, men det er åbenbart sådan at man ikke er i stand til at kontrollere hvem der skriver hvad, så der er en åben ladeport for folk der vil komme med indlæg af den art som hverken er skrevet af mig eller som dækker mine synspunkter.
Arne H. Wilstrup
Re: Staten skal ikke blande sig.
07. september 2013 kl. 13:39
Jeg er rystet over at du er så naiv at du tror at det er mig der har skrevet indlæggene, men der er vist ingen tvivl om at vedkommende forfalsker har haft et godt grin. sad smiley
Arne H. Wilstrup
Re: Staten skal ikke blande sig.
07. september 2013 kl. 13:41
Sidste svar er både til den person der skriver under som "mig" og andre -herunder redaktionen der ikke ved hvilket ben den skal stå på i denne sag. sad smiley
Arne H. Wilstrup
Re: Staten skal ikke blande sig.
07. september 2013 kl. 14:06
Til Jørgen.
Du skriver at du har google mig i de nævnte fora og konstaterer en hel masse uden hensyn til sammenhængen.
Lad os lige slå fast at jeg HAR været skolelærer og at jeg aldrig har PRALET af at jeg skulle indoktrinere børnene omkring politik og religion. Jeg skrevet at jeg naturligvis mener at den undervisning jeg præsterede kun var en modvægt mod den borgerlige indoktrinering, at jeg ikke lagde skjul på min ateistiske opfattelse, men at der naturligvis var rum til at diskutere den ting - også med mig. Jeg kan endvidere konstatere at ingen der har haft anledning til at overvære min undervisning, har haft noget at udsætte på den, ligesom de gange jeg ført til afgangsprøver i skolevæsenet (godt 14 år) altid er endt med glimrende resultater for mine elever generelt, og at jeg også af ledelsen er blevet rost for min indsats.
Jeg har desuden mindst en gang årlig møde med mine gamle elever i skolearrangementer, og heller ikke her er der nogen der har givet udtryk for at de er blevet "indoktrineret", for det er min grundholdning at det ikke kan ske i et pluralistisk samfund. At der stadigvæk er nogen der tror på at det kan ske, jf. indoktrineringsdebatten i 1970'erne, vidner mere om deres mangel på indsigt i undervisning i folkeskolen end om virkelighedsopfattelsen hos samme.

Så er der den med at jeg har svinet alt og alle til på usenet. Det er igen taget ud af sammenhængen: Jeg har givet svar på tiltale over for de personlige angreb jeg har modtaget fra folk der ikke er i stand til at argumentere, men gerne ser en politisk uenighed ført ud i det fysiske rum. Således er jeg blevet truet, både telefonisk og fysisk, ligesom nogle har fundet på at kontakte min arbejdsplads (naturligvis som anonyme, feje som de er), og i et bestemt tilfælde har jeg fundet ud af hvem det var og fået en personlig undskyldning.
Det er klart at folk der læser de indlæg jeg altså ikke har skrevet, kan være i god tro, men der findes altså en lille gruppe mennesker der ikke kan klare at blive sat til vægs verbalt og som derfor tyr til den slags svinestreger med at skrive falske indlæg i andres navne.

Jeg har altid skrevet under eget navn og det kan jeg i dag se var en fejl, for de feje personer der ikke tør gøre dette, kan jo uden videre svine andre til uden at risikere noget som helst. Det er en af grundene til at jeg har holdt en pause fra offentlige debatter, nu godt ½ år - og jeg har ikke tænkt mig at genoptage disse foreløbig, udover de tre-fire indlæg jeg her har skrevet.angry smiley

Prøv i øvrigt at lægge mærke til hvordan jeg skriver og hvordan løgnhalsen der udgiver indlæg i mit navn skriver, og læg mærke til antallet af stavefejl, sætningsopbygninger m.v. som vedkommende benytter sig af - mon ikke jeg selv er i stand til at stave til cand.mag. i modsætning til fjolset der ikke kan finde ud af det?

Det kunne være et tilfælde, men den samme fejl gentages jo gang på gang - så nej -jeg har ikke skrevet noget der blot minder om det indlæg jeg beskyldes for at have skrevet. Desuden, Jørgen: Hvis du virkelig har googlet og læst mine indlæg, så ville du vide at min politiske holdning er i modstrid med de synspunkter jeg er tillagt. Jeg mener, og har altid ment, at børn og stat ikke kan adskilles, og det er derfor naturligt at staten kan - og bør - blande sig i forældrenes opdragelse, især hvis der er tale om misrøgt.
Endelig er påstanden om at vores teenagepiger har sovet i vores seng og at det skulle have afstedkommet en masse ballade, grebet ud af den tomme luft. Mon ikke jeg havde været så snu at have skrevet under pseudonym hvis jeg vitterlig skulle have oplevet den slags grænseoverskridende handlinger som skulle være offentligt påtalt?

Men du er naturligvis velkommen til at tro noget andet -det kan jeg jo ikke forhindre dig i. Når man en gang er blevet beløjet, så er det vældig vanskeligt at overbevise folk der i forvejen er negativt stemte over for en -nu har jeg i hvert fald forsøgt at forklare sagens rette sammenhæng - men ligesom mange er villige til at tro på avisoverskrifter i BT og EkstraBladet uden at fakta er i orden, så forventer jeg naturligvis også at en hel del ikke er i stand til at skelne mellem skidt og kanel, så jeg har såmænd ingen forhåbninger til at det indtryk forfalskeren har givet ved at skrive i mit navn, vil blive ændret væsentligt.
Arne H. Wilstrup
Re: Staten skal ikke blande sig.
07. september 2013 kl. 15:12
Bitten -Du skriver at børn er en gav som jeg ikke har fortjent - du dømmer mig uden videre på baggrund af et forfalsket indlæg, uden at vurdere om det nu også kan passe at jeg med mine "fine uddannelser" skulle mene noget så forvrøvlet som det jeg påstås at have skrevet. Du har ikke vurderet om jeg som cand.mag. m.v. ikke i det mindste skulle være i stand til at angive min egen titel korrekt, men plumper lige i med begge ben omkring noget der er så himmelråbende tåbeligt som det indlæg du reagerer på.

Ikke noget under at man i dag kan bilde danskere hvad-som-helst ind. sad smiley
Arne H. Wilstrup
Re: Staten skal ikke blande sig.
07. september 2013 kl. 15:25
Jo, Karin -jeg har selv børn - det fremgår i øvrigt af det forfalskede indlæg skrevet i mit navn, at forfalskeren har fundet ud af at jeg har to piger. Det han overser er imidlertid dels at jeg nok ville være i stand til at stave til min egen titel, dels ville være i stand til at levere det meste uden grove stavefejl og endelig at det er mange år siden at mine døtre var teenagere.
Der har ikke været noget fokus på mig eller min familie om urent trav i den anledning, men det vidner blot om hvor lette folk er at narre og fordømme uden at have fakta på plads.

For nogen tid siden mente en af sprøjterne EkstraBladet eller BT at en norsk kvinde var blevet fængslet for at have anmeldt en voldtægt i Saudi-Arabien.
Først senere kom sandheden frem, nemlig at hun på råd af sin arbejdsgiver havde trukket sigtelsen tilbage om den pågældende kollega, hvilket så medførte at hun blev fængslet for at have haft sex uden for ægteskabet.
Når man som medarbejder i et firma i et Saudi-Arabisk land er så uvidende om samfundets regler der, så burde man nok være blevet hjemme. I nogle af disse lande ser man meget strengt på sex uden for ægteskabet, noget man i øvrigt også så strengt på herhjemme for en hel del år siden. Her blev fx bøsser fængslet hvis de dyrkede sex med unge under 18, og hvis de dansede med andre mænd på offentlige værtshuse - kvinderne derimod måtte gerne.
Da hun trak sin anmeldelse tilbage, blev hun automatisk regnet for at have haft sex uden for ægteskabet og derfor fik hun sin dom.
Til historien hører også at hendes makker også fik en tilsvarende dom - havde hun fortalt sandheden fra begyndelsen, var der ikke sket hende noget.

Ovenstående viser jo bare hvor let det er at narre folk - i denne gruppe er der intet krav om en valid e-mail-adresse, så enhver kan skrive under andres navne. Jeg kunne fx sagtens skrive under dit navn og komme med en lang række uhyrligheder som om det var dig der havde skrevet dem -men det plan vil jeg ikke ned på.

Mit råd til dig og andre der måtte læse disse indlæg: tænk over hver gang om et yderst absurd indlæg virkelig kan passe -og når I så er kommet frem til at det nok er usandsynligt - så tænk igen efter før I overhovedet kommenterer sådanne forhold.

I dette tilfælde kan jeg sige 100 procent reelt at jeg IKKE er ansvarlig for disse udtalelser om teenagedøtre der sover i vores seng eller om statens ret til at blande sig. Jeg mener at staten netop har ret til at blande sig -a t mene noget andet ville stride mod mit politiske ståsted, hvilket man i øvrigt kan overbevise sig om ved netop at læse de indlæg jeg har anført hovedsagelig i dk.politik.

I øvrigt bor jeg slet ikke i det område der angives med debatforumet.
Re: Staten skal ikke blande sig.
29. oktober 2016 kl. 14:23
Jeg kan se at Arne H. Wilstrup påstår at han ikke har skrevet noget indlæg om dette, men den tror jeg ikke på, for jeg har læst et sted at han er en forfærdelig person, så det er sikkert ham selv der har skrevet det som han benægter.
Jeg er sikker på at han også er børnemishandler og har foretaget sig andre ting der ikke tåler at se dagens lys.

Fuck ham!

Anita Bach Danielsen



Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 29/10-16 kl. 21:11 af anita.
Forfatter:

Din email:


Emne:


Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
EMHdF
Indlæg: