Du KAN skrive på flere af disse debatfora uden at være logget ind. Men du få flere muligheder ved at oprette en gratis brugeprofil og logge ind.
Kontakt administrator, hvis du vil oprette dit eget debatforum: peter@wendelboe.dk


INFO
Helsingør tabte slaget om Holger Danske !
26. april 2013 kl. 13:24
Helsingør tabte slaget om Holger Danske !

Tænk sig at Helsingør Byråd tabte originalen.



Manden med Helsingørs borgmesterkæde "forsøgte" at (fastholde) Holger Danske i kommunen.

Borgmesteren i Helsingør var parat til at give tre millioner kroner for bronzestatuen af Holger Danske ved Hotel Marienlyst, som sent torsdag aften blev solgt til en anonym forretningsmand fra Skjern.

Derfor sad borgmesteren klar foran computeren for at byde med på internetauktionen, og han var også med i opløbet, men kunne ikke matche slutprisen på 3,2 millioner kroner.

- På et møde i økonomiudvalget i mandags fik jeg et mandat til at byde på statuen. Da prisen her til aften røg op, fik jeg forhøjet mandatet til at kunne byde tre millioner. Men det var desværre ikke nok, siger Johannes Hecht-Nielsen (V) til løgnekspressen HD.

Jeg kommer ikke til at bryde mig om det, når lastbilen kommer og henter den, men samtidig mener jeg, at den rigtige Holger Danske har vi stadig siddende i kasematterne under Kronborg, tilføjer borgmesteren.
Som i andre sager ved borgmesteren IKKE hvad rigtigt og forkert er, han kan ikke skelne løgn og sandhed, det er jo en kendsgerning i Helsingør. Den Holger der er på Kronborg er kun en gipsskabelon

Bronzeskulpturen ved indgangen til det nordsjællandske hotel er en mindre kendt udgave end den Holger Danske, der sidder på Kronborg Slot. Alligevel forsøgte politikerne i Helsingør at fastholde statuen inden for kommunens grænser.

- Jeg har forhørt mig, om man kunne stoppe salget, om man kunne frede statuen. Men alle steder vurderer man, at statuen ikke har nogen særlig værdi, så det har ikke været muligt, siger Johannes Hecht-Nielsen. Sådan noget VRØVL, selvfølgelig har den særlig værdi for Helsingørs Historie.

- Jeg har også spurgt Hotel Marienlysts direktør, om vi kunne købe den udenom auktionen. Men han skulle vende det med hotellets ejere, og da deres melding kom, var statuen budt op over vores bud, og det blev afvist, tilføjer borgmesteren.
Det er åbenbart heldigvis IKKE alle der er medlem af den Danske Mafia.

Bronzestatuen var vurderet til en værdi på 2,5 millioner kroner, oplyser Lauritz.com.

Auktionssiden måtte dog nulstille budrunden i sidste uge, efter en DR-vært i programmet Monte Carlo på P3 bød på det nationale klenodie, hvilket fik flere lyttere til at gøre det samme.

Det fik buddene til at ryge op over 40 millioner kroner. Den pris skal den helt sikkert nok komme op i med tiden, fordi det er 100 % sikkert et KLENODIE over Danmarks historie.

Siden har Dansk Folkeparti opfordret Folketinget til at kaste penge efter bronzekæmpen, så den kunne stå ved Christiansborg. - Holger Danske høre hjemme ved Kronborg.

Tænk på når han VÅGNER ! ! - Holger Danske vil føle sig hjemløs uden sit Kronborg.

Det kan ikke være rigtigt at Danmark lader Holger Danske Tvangsfjerne UDEN EN FORMANDSBESLUTNING under Helsingør Kommunes Socialforvaltning - Tænk på hans Sundhed og Udvikling når han engang vågner.

26/4-2013
Gæst
Re: Helsingør tabte slaget om Holger Danske !
26. april 2013 kl. 14:17


Skyerne var trukket god sammen om Holger i går.
Forfatter:

Din email:


Emne:


Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
WdVVH
Indlæg: