Du KAN skrive på flere af disse debatfora uden at være logget ind. Men du få flere muligheder ved at oprette en gratis brugeprofil og logge ind.
Kontakt administrator, hvis du vil oprette dit eget debatforum: peter@wendelboe.dk


Socialrådgiver Hanne Reintoft stopper.- Hun føler sig magtesløs.

Hanne Reintoft kan ikke mere.

En af årsagerne kan man finde i den udvikling hele hendes område har været igennem og fortsat oplever.

- Igennem alle de år, jeg har været socialrådgiver, har jeg altid følt, at jeg har kunnet stille noget op. Det gør jeg ikke længere. Jeg føler mig magtesløs. Som tiderne er, kan jeg ikke være en kreativ socialrådgiver mere, forklarer hun.

Den 1 april var der en borger der satte ild til sig selv, efter han havde været på socialforvaltningen.

Der var også en anden sag hvor en sagsbehandler fra et jobcenter mistede livet.

Der har også været en sag hvor et jobcenter er brændt ned, jeg mener der har været flere sager af den slags.

Nu er der også ansat vagter der skal beskytte sagsbehandlerne mod borgerne, pga de forhold borgerne bliver udsat for.

Hvornår har medierne tænk sig at skrive om de umenneskelige forhold de syge bliver udsat for i systemet. Hvor mange lig skal der på bordet, før man gider at beskæftige sig med konsekvenserne af de reformer som Christiansborg sidder og laver. Når en dygtig socialrådgiver som Hanne Reintoft kaster håndklædet i ringen, så er tiden kommet, hvor samfundet skal tage hendes ord alvorligt.

Det arabiske forår startede med et selvmord, hvor en grønthandler i ren desperation afbrændte sig selv. Er vi blevet så ligeglad med vores medmennesker at vi bare ser den anden vej ?

I de sidste ti år har man invalideret syge mennesker i systemet, på en sådan måde at de aldrig bliver i stand til at leve et normalt liv mere. De er nedbrudte som mennesker, de bliver udsat for et psykisk pres som vil tage livet af dem, hvis ingen stopper det vanvid der foregår ude i kommunerne. Syge mennesker der har lægeerklæring på at de er syge, sidder lige nu og bliver tvunget til at søge job de aldrig bliver i stand til at tage, man tvinger dem over i gruppen almindelige arbejdsløse, og chancen for at de får nogle af de job de søger er 0%, for de kan ikke arbejde fuld tid på grund af deres sygdom.

Vi lever i dag med et politiske normskred, hvor både syge og raske ledige udsættes for krænkende indgreb, der strækker sig fra elektrochok og pligt-medicinering til kafkask aktivering og adfærdsregulering, langt ind i privatlivets intimsfære. Ledighed og ledighad afdækker desuden, hvordan adskillige milliarder bruges i et system, der ikke skaber blivende jobs til de ledige, men primært har til formål at presse lønnen ned for lønmodtagerne, alt imens politikerne snit for snit forringer de sociale ydelser. Spørgsmålet er, om de mange reformers hyppige amputation og åreladning ikke som hævdet »redder« velfærdssamfundet, men i virkeligheden er i fuld gang med at tage livet af det ... i konkurrencestatens hellige navn.

Findes der ikke bare et mennesker der har lidt magt, der kan sige fra på en sådan måde, at man tvinger medierne til at tage de umenneskelige forhold alvorligt.

Reformerne har kun et formål, at fodre sin egen indre svinehund, en indre svinehund der lever godt inde på Christiansborg, den bliver federe og federe. Alt imens syge mennesker ude i kommunerne bliver mere og mere nedbrudt.

Der burde sættes et skamstøtte op foran Christiansborg.

Det med sorg i hjertet, at en af de eneste som hele sit liv har kæmpet for de svageste nu må stoppe på grund af den politik som Christiansborg sidder og laver . Vi er mange fra Hanne Reintoft tid som socialrådgiver der takker for hendes store arbejde. Danmarks svageste har mistet en stærk stemme.

Til alle jer der er syge og nedbrudt af systemet, vi er mange der støtter jer. Kæmp for et anstændigt liv.

“Man kan narre hele folket noget af tiden, og noget af folket hele tiden, men man kan ikke narre hele folket hele tiden”

3. april 2014
Forfatter:

Din email:


Emne:


Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
nHbtn
Indlæg: