Du KAN skrive på flere af disse debatfora uden at være logget ind. Men du få flere muligheder ved at oprette en gratis brugeprofil og logge ind.
Kontakt administrator, hvis du vil oprette dit eget debatforum: peter@wendelboe.dk


VA. - ”Uegnet for børn”
Hvad med at undersøge sagsbehandlerne?
02. februar 2015 kl. 18:23
Af Vibeke Albrechtsen, farmor til et anbragt barn, Allerød

Jeg har set udsendelsen ”Uegnet for børn” på DR2 29/1.

Jeg ønsker for deltagerne i debatten omkring anbragte børn, at de selv får et barn eller barnebarn tvangsfjernet. Først da vil de medvirkende virkelig få realiteterne omkring tvangsfjernelser ind under huden, og forstå, hvilken kamp der er mellem de biologiske familier og myndighederne.

Til visse journalister kan jeg sige, at I har mange artikler omkring emnet.

Dog er det mit indtryk, at I ikke virkelig ønsker at grave i emnet og forstå, hvor megen magtmisbrug og manipulation der er i kommunerne. Det kunne netop de biologiske familier fortælle lidt om.

Man har en forældreevneundersøgelse i kommunerne, hvilket er delvis opfundet af kommunerne selv.

Kunne man ikke tænke sig at lancere udtrykket en ”sagsbehandlerevne-undersøgelse”. Her kunne man få øje på sagsbehandleres menneskelige kvalifikationer. De skal jo ikke ligge i krig netop med de biologiske familier.

Desuden kunne man jo undersøge, hvor mange penge, plejefamilier tjener på børnene.

For at citere psykolog Arno Norske i bogen ”Uegnet som far” af Ellen Stampe:

Anbragte børn er en hel børneindustri, som mange, mange mennesker tjener mange penge på!
Forfatter:

Din email:


Emne:


Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
jPHcL
Indlæg: