Du KAN skrive på flere af disse debatfora uden at være logget ind. Men du få flere muligheder ved at oprette en gratis brugeprofil og logge ind.
Kontakt administrator, hvis du vil oprette dit eget debatforum: peter@wendelboe.dk


'Racistsvin,' 'nazisvin' og 'vi slår dig ihjel' var nogle af de skældsord, der blev råbt, da et medlem fra Danskernes Parti oplevede et voldsomt overfald, mens han passede sit arbejde som grønthandler på Amagerbro Torv i København, efter han havde medvirket i et omstridt tv-program.

Et voldsomt overfald ved højlys dag har resulteret i en hjernerystelse hos et medlem af Danskernes parti, der har medvirket i DR-programmet, 'Daniel Carlsen for danskerne – Adgang med Abdel', der blev sendt på DR2 tirsdag aften.

»Der sker det, at han passer sit arbejde i en bod ved højlys dag, og da han er ved at betjene nogle kunder, kommer der en fem seks maskerede mænd ud af det blå og begynder at råbe racist og nazisvin, og så træder og hopper de på ham og smadrer den bod, han står i, mens der står kunder og ser måbende til,« fortæller formand for Danskernes Parti Daniel Carlsen til BT.

Også offeret Lukas Nielsen selv har beskrevet episoden over for DR.

»Jeg stod stille og roligt og ekspederede kunder, da jeg ud af øjenkrogen ser seks maskerede personer komme direkte imod mig. De sparker mig og slår mig i hovedet, mens de råber 'racistsvin', og at 'de vil slå mig ihjel, fortæller han og mener derfor, at det er et politisk motiveret overfald, der skyldes, at han medvirker i tv-programmet.

I programmet følger man formanden for Danskernes Parti og tv- og radioværten Abdel Aziz Mahmoud, der deltager i en duel mod Daniel Carlsen om integration versus hjemsendelse på årets Folkemøde på Bornholm.

Det er en tydeligt mærket Abdel, der er splittet mellem at ville kvalificere debatten, samtidig med at partiformanden direkte siger, at Abdel bør sendes hjem.

Den seneste uge har der været flere politisk motiverede overfald eller trusler mod politikere. Tidligere justitsminister for Socialdemokraterne Morten Bødskov blev overfaldet, da han så en EM-kamp på Islands Brygge i København sidste uge. Og den konservative politiker Mai Mercado har modtaget grove trusler, efter hun skrev et Facebook-opslag, hvor hun hyldede politiets rydning af af Pusherstreet på Christiania.

Og det mest ekstreme tilfælde på et politisk motiveret overfald for nylig var, da den engelske Labour-politiker i sidste uge blev dræbt, da hun havde holdt et møde med sin lokale kreds.

Abdel Aziz Mahmoud selv skriver på Facebook, at han er ked af overfladet.

»Jeg kan godt sætte mig ind i, at man kan blive godt grundigt rasende over, hvad der bliver sagt i den politiske debat. Men seriøst, hvad håber man at få ud af tæsk? At banke sin holdning ind i andre? Jeg tror da i stedet, at offeret opnår sympati om noget,« skriver han.

Også Danskernes Parti har på det seneste oplevet en eskalering af truende adfærd, hvorfor formanden i tv-programmet også konstant er omgivet af sine egne private sikkerhedsvagter.

»Det var helt sikkert personer med dansk baggrund fra den yderste venstrefløj, som vi typisk oplever chikane fra. Men det er optrappet her på det sidste. Ugen op til folkemødet fik et af vores medlemmer sin bil smadret i Sønderjylland midt om natten,« siger Daniel Carlsen og tilføjer.

»Jeg er ikke så meget for at tale om det, men man kan jo se i programmet, at jeg er omgivet af sikkerhedsfolk til et arrangement, som ellers er en folkelig debat. Der er nogle antidemokrater på den yderste venstrefløj, som ikke vil acceptere, at vi har ytringsfrihed,« siger han og fortæller, at offeret for det nylige overfald har det godt efter omstændighederne, men nu vil søge nyt job af sikkerhedshensyn.

23.06.2016
Forfatter:

Din email:


Emne:


Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
cT3DY
Indlæg: