Tak for Din hilsen Emma,
I 1997 kom der en Underretning til Helsingør Kommune, fra en nabo, den lød på at Vores dengang 2 små drenge på hhv. 1 og 3 år dengang, ikke gik i daginstitution og ikke leget ude på vejen, det var det eneste der var i den underretning. Underretningen kom fra en Nabo, Bent Hugo Nielsen Askov, som var Polititjenestemand i Helsingør Politi og hans kone Grethe Marie Susse Askov som arbejdet i Den Danske Bank. Disse 2 naboer havde siden 1981 anmeldt Vores familie til alt muligt til alle mulige myndigheder, første gang der kom en anmeldelse var det bilen som blev benyttet til indflytning som holdt i den forkerte side af vejen, den holdt altså ulovlig foran hoveddøren på denne lille døde blinde villavej. Jens var ikke engang fyldt 18 år endnu da han købte ejendommen.
Jens opdaget hurtigt at denne Politimand ikke var det rigtige selskab, da politimanden opfordret han til nogle spøjse ting som eks. en termorude som var dugget, den skulle han bar anmelde til forsikringen, så var den klaret og han da gerne ville aftage nogle kolonialvare som Jens solgte engros altså sådan udenom, men Jens havde ikke lyst til at stjæle fra sine forældre for at bestikke en politimand. Dernæst begyndte denne politifamilie at anmeldt alt muligt andet som overhoved var muligt at anmelde til alle forskellige myndigheder, Jens havde pludselig bygget en garage som lå 5 cm inden på hans grund, det havde han ikke, den havde han køb sammen med huset, han blev anmeldt til SKAT og kom til torskegilde som 18 årige osv. osv altsammen grundløst og sådan forsatte naboen med alt muligt.
Denne underretning blev lagt ned vist nok i samme år altså 1997 af en Erhvervsadvokat i København som Jens brugte forretningsmæssigt dengang.
Sådan har det forsat med groteske og helt grundløse beskyldninger opdigtet igennem årene. Nabo var så succesfuld med deres forhavende og rygtespredning og smædekampagne at flere andre hoppet på tungen for dem, fordi politimande nøjagtigt viste i kraft af hans arbejde hvile sociale knapper der skulle trykkes på for at vælte en familie, bl.a misbrugte de Birgitte Wittendorff i Helsingør Socialforvaltning igennem årene til at sprede deres løgne.
Det lykkes at få lagt alle disse løgne ned igennem årene ved forskellige tilfældige Advokaters hjælp og især et kæmpe juridisk benarbejde fra Os selv som familie.
I 2005 efter et mislykket Privatskoleforløb, som slutte brat fordi skolen ikke havde nok ressourcer til at kunne tage ordentlig vare på Jannus, kommunen ville ikke gå i dialog med Os om ekstra hjælp til skolen for at støtte Jannus diabetes, der skete så det ulykkelig en dag at skolen uden Vores viden havde taget dem med til København, Vi havde ellers krævet at vide hvornår de tog på ekskursion ture fordi så skulle Vi tilpasse Jannus kost og insulin til en så krævende dag for ham, så ham ikke gik i føling.
Der skete så det at telefonen ringer nogle timer før de skal hentes i Græsted som det normalt er aftalt, det er Vores søn Dannus der har taget storbror Jannus`s telefon, Dannus siger at de er blevet sendt alene tilbage til Græsted og de er kommet frem. men nu kan Jannus ikke mere, han kan slet ikke stå op længere og Jeg skal komme NU, det er et par timer før det aftalte tidspunkt, desværre har Jeg en lang køretur foran Mig før Jeg kan når at være fremme, der gå jo nok 40 minutter, da Jeg kommer frem er Jannus rigtig dårlig, nok det man mest kalder føling, Vi har aldrig oplevet det før, det var et kæmpe check for Mig at opleve og skolen var lukket og ingen andre tilstede. Det var så sidste gang ham kom i Privatskole så langt fra hjemmet. Det ville Jeg aldrig opleve igen at udsætte ham for, så det var ud af den skole, og hvad så.
Vi henvendte Os til Helsingør Kommune skriftligt og bad om at få en ny sagsbehandler for at tale om hvad Vi nu kunne gøre. Men Helsingør Kommune vendte ikke tilbage, men i stedet igangsatte de blot en ny tvangsfjernelsessag, imens gik Jeg og Vores daværende Bisidder, Byrådsmedlem Ib Kirkegaard hen på Gurrevej Skole for at tilmelde både Jannus og Dannus der. Vi ville få besked om hvordan og hvornår de skulle starte, det afventet Vi.
Den 31/1-2005 var Jannus og Dannus ude og dele valgmateriale ud for Dansk Folkeparti op til Folketingsvalget, for gratis at støtte Ib Kirkegaard.
Citat fra Journal : Forvaltningen kontaktes af politiet, der fortæller at drengene Jannus og Dannus er truffet på en nærliggende sidevej, og det har været nødvendigt for politiet, at placere begge drenge i en af politiets civil biler.
Ved forvaltningens ankomsten er det tydeligt at Jannus er meget vred og han råber flere gange at han vil ud af bilen.
Drengene transporteres herefter til døgninstitution, hvor Jannus forsat er meget vred og forsøger at vriste sig løs, hvorfor det bliver nødvendigt at holde fast om Jannus og bære ham indenfor."
Tvangsfjernelsen skete med begrundelse om : Manglende godkendt undervisningstilbud,
tvangsanbringelsen sket med afbrudt kontakt til forældrene.
Senere blev de sidste børn tvangsanbragt på grund af at deres aldre søskende var fjernet.
Helsingør er en dødsens forlig by at have børn i. Der findes reelt INGEN ankemuligheder, sagerne er altid afgjort på forhånd, det seneste Jeg har oplevet var i Ankestyrelsen, Jeg har oplevet det midt i denne månede, DET ER IKKE KUN EN PÅSTAND, Jens`s Advokat fik denne gang ligefrem tilsendt UDKASTET med i sagens akter altså
UDKASTET TIL AFGØRELSEN, INDEN DEN VAR FORELAGT I ANKESTYRELSEN.
Danmark er blevet et Land uden lov og ret på hele børneområdet, det er en skandale ud over alle grænser.
Når men Jeg må heller stoppe her, du spørger også om noget andet, trosretning, den ene af Os kan selv og tror kun på sig selv, og den anden følger noget mere normen i samfundet sådan generelt, men Vores forældre har da bådet fået Os døbt om konfirmeret i den Dansk Folkekirke.
Kommunens største problem med Os er at Vi er selvstændige tænkende individer og kan og vil klare Os selv langt hen af vejen og ikke rigtigt passer ind i omklamrende myndigheder lullerier og så skal Man kanøfles i Danmark, altså udsættes for voksenmobning af allerværste skuffe.
Håber Du kunne bruge svaret.
Lisbeth Eliasen
Emma skrev:
-------------------------------------------------------
> Kære familie
>
> Nu har jeg fulgt jeres sag helle morgen avis
> klip,fra avis klip. Igen steder kan jeg læse at
> en begrundelse for hvorfor jeres børn er blevet
> tvangsfjernet, andet end at der skrives at
> børnene har levet i isolation fra omverden, hvis
> det bare ene og alene er den grund til at jeres
> børn er blevet anbragt ude for hjemme, finder jeg
> det virkelig røstende. Men som vi jo ved,så har
> kommunerne tavsheds pligt omkring deres sager, så
> måske kender offentligheden ikke hele historien
> for hvad der ellers kunne havde ligget til grund?!
> Må jeg spørge om hvad der har lagt til grund
> for at jeres børn har været isoleret fra skole
> og andre børn ? Har det været noget med tro og
> gøre ? Jeg tænker hvis det er sådan,det har
> forholdt sig,så har vi travlt,da der jo mange
> familier i dagen Danmark,lever efter en tro.
> skulle så alle medlemmer af faderhuset have
> tvangsfjernet deres børn ?! Finder det så
> røstende at dette kan forgå i Danmark hvis det
> ene og alene kun har været det de har lagt til
> grund for tvangsfjernelsen ?! Har man fra kommunes
> side givet jer en chance for at rette op, har man
> tilbudt jer hjælp inden man besluttet sig for at
> gå så drastisk til. Har man sagt til jer at hvis
> i sørger for at få børne i skole og modtager
> noget familie rådgivning,så kan vi finde en god
> løsning i barnet tav ?!
> Håber det bedste for jeres familie.