Du KAN skrive på flere af disse debatfora uden at være logget ind. Men du få flere muligheder ved at oprette en gratis brugeprofil og logge ind.
Kontakt administrator, hvis du vil oprette dit eget debatforum: peter@wendelboe.dk


sakset
Mænd skal også have ret til abort
02. februar 2016 kl. 19:02
Kendt debattør og blogger revser egoistiske kvinder:

Mænd skal også have ret til abort

Den kendte blogger og debattør Anne Sophia Hermansen mener, at mænd selv bør kunne bestemme om de vil påtage sig et faderskab eller ej, og går dermed ind for retten til 'juridisk abort'.

Skal mænd, der er blevet snydt af en kvinde til at få et uønsket barn, kunne fritages for faderskab og dermed også undgå at skulle betale store summer i børnepenge?

Hvis det står til Anne Sophia Hermansen er svaret 'ja'. Det giver hun udtryk for i sit seneste blogindlæg på berlingske.dk, hvor den 43-årige debattør blandt andet refererer til en tidligere britisk undersøgelse, der viste, at en ud af ti kvinder har snydt sig gravide.

Og selvom der ifølge Anne Sophia Hermansen ikke findes lignende danske undersøgelser, så kender bloggeren selv til flere eksempler, hvor mænd i hendes bekendtskabskreds ufrivilligt er blevet fædre.

»Da jeg var 14 år, gik jeg i klasse med en fyr, hvis storebror havde gjort en 15-årig gravid. Hun fik barnet, og han fik et voldsomt traume. I 20erne havde jeg en bekendt, der målrettet gik i byen, når hun havde ægløsning, og en dag var der bid. Manden fik lov at betale, men ikke til at se barnet. Og i 30erne har jeg kendt flere mænd, der er blevet fædre mod deres vilje, og som har fået alvorlige følelsesmæssige mén af det. Hvorfor siger vi, at det kun er kvinder, der kommer i ulykke? Mænd gør også, men det er kvinderne, det er synd for,« skriver hun i sin blog på berlingske

Hvis mænd forsøger at sætte fokus på deres oplevelser med en uønsket faderrolle, bliver de med det samme mødt af en automatreaktion om, at 'de bare kunne havet passet bedre på og brugt et kondom', skriver Anna Sophia Hermansen.

»For selv om vi har lært af feministerne, at kvinder er stærke og selvstændige og kan alt muligt selv, så kan de ikke tage den fulde konsekvens af deres eget valg. Det SKAL mænd til gengæld. Jeg mener, at vi mangler ligestilling på dette område, og at mænds rettigheder er mangelfulde. Mænd bør også have indflydelse på, hvor vidt de vil være fædre eller ej, nøjagtigt ligesom kvinder kan vælge moderskabet til eller fra,« skriver debattøren.

Hun understreger i sin blog, at det udelukkende er 'juridiske aborter', som hun er varm fortaler for på mændenes vejene. Samtidig slår bloggeren en tyk streg under, at hun opfatter kvinders ret til fri abort som 'indiskutabel'.

Anne Sophia Hermansen, der selv er mor til en søn, opfordrer istedet de kvinder, som bevidst bliver gravide med en intetanende mand, om at sætte barnets behov først.

»Jeg forstår godt drømmen om et barn, og jeg er selv mor. Men jeg forstår ikke kvinder, der vælger at give deres barn det sår, at faren fra begyndelsen klart har sagt, at han ikke vil have det. Det er egoisme i sin allermest rene og hjerteløse form. Er ønsket om at blive mor meget stærkt, kan man jo blive insemineret,« skriver hun.

01.02.2016
Forfatter:

Din email:


Emne:


Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
DXMVK
Indlæg: