Du KAN skrive på flere af disse debatfora uden at være logget ind. Men du få flere muligheder ved at oprette en gratis brugeprofil og logge ind.
Kontakt administrator, hvis du vil oprette dit eget debatforum: peter@wendelboe.dk


sakset
Handicappede børn i livsfare på opholdssted
20. februar 2016 kl. 14:49
Handicappede børn i livsfare på opholdssted

Tre alvorlige hændelser på en måned har fået Socialtilsyn Midt til at rette et skarpt øje mod Tjørringhus og Tjørnebo, der begge er afdelinger under Handicapcenter Herning.

I to af tilfældene konkluderer tilsynet, at de handicappede børn har været i livsfare, fordi personalet ikke har fulgt de korrekte procedurer. Det skriver Herning Folkeblad lørdag.

»Vi kan se, at retningslinjer ikke bliver fulgt, og det medfører en risiko for borgernes sikkerhed og sundhed,« siger tilsynschef Ulla B. Andersen til Herning Folkeblad.

Socialtilsyn Midt har vurderet, at institutionen ikke leverer den fornødne kvalitet, og at den daglige drift varetages mangelfuldt.

Derfor er Handicapcenter Herning i øjeblikket under skærpet tilsyn, og institutionen har fået til 27. april til at få løftet kvaliteten.

»Det er en rigtig træls situation, og vi anerkender, at der er ting, vi skal blive bedre til. Derfor er vi gået i gang med at udbedre forholdene,« siger centerleder Charlotte Jensen.

Et af de to børn, som havnede i livsfare, var Inge Sjørrings femårige søn, Adam. Hun var netop kommet hjem fra et bryllup, da hun blev ringet op med beskeden om, at Adam i al hast var på vej på sygehuset, og hun tog straks af sted.

»Undervejs ringer lægen til mig og siger, at jeg skal skynde mig, hvis jeg skal nå det, inden de mister Adam. Så er det, at bunden går ud,« siger Inge Sjørring til Herning Folkeblad.

»Som forælder er det en ur-angst, der bliver til virkelighed. Men når man har et multihandicappet barn, lever man med, at man skal begrave sit barn en dag,« siger Inge Sjørring, der sætter sin lid til, at Handicapcenter Herning lærer af sine fejl.

»Jeg kan godt acceptere, at der sker fejl. Det kan ikke undgås. Men når der er præcise procedurer at følge, skal medarbejderne altså ikke selv tolke, men bare gøre, som der står i retningslinjerne,« siger hun.

20.02.2016
Forfatter:

Din email:


Emne:


Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
96CPE
Indlæg: