Du KAN skrive på flere af disse debatfora uden at være logget ind. Men du få flere muligheder ved at oprette en gratis brugeprofil og logge ind.
Kontakt administrator, hvis du vil oprette dit eget debatforum: peter@wendelboe.dk


Rebild Kommune har haft alt andet end styr på sine socialsager med børn.
For i fire ud af fem sager med børn begår kommunen fejl.
Det viser en total gennemgang af kommunen fra Socialministeriets Taskforce.

Der er sagsbehandlings-fejl i hele 82 procent af alle sager, der omhandler børn.

»Jeg er selvfølgelig meget overrasket over, og det skal jeg være den første til at beklage. For god ordens skyld skal jeg sige, at det er små og store ting imellem hinanden, når vi nævner 82 procent«, siger Rebilds borgmester Anny Winther.

Ingen fyringer
På trods af de ekstremt mange fejl, der altså er identificeret, kommer der ikke nogen konsekvenser for de ansatte, forklarer borgmesteren.

Anny Winther mener, at oprydningen i den kommunale forvaltning allerede har fundet sted med en række fyringer i den kommunale ledelse i foråret.

Anny Winther er sikker på, at der nu er styr på sagerne i kommunen.
»Det er jeg sikker på, der er. Jeg tror endda, der er rigtig godt styr på dem, og så er vi i gang med at rydde op i alt det, der har været her«, siger hun.

Man skal ikke tro, man skal vide når man har med behandling af børn at gøre, tro er ikke nok for børn.

31. okt. 2012
Forfatter:

Din email:


Emne:


Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
3unTc
Indlæg: