Du KAN skrive på flere af disse debatfora uden at være logget ind. Men du få flere muligheder ved at oprette en gratis brugeprofil og logge ind.
Kontakt administrator, hvis du vil oprette dit eget debatforum: peter@wendelboe.dk


Gæst
Islandsk kvinde skal retsforfølges i Danmark
05. februar 2014 kl. 12:08
Islandsk kvinde skal retsforfølges i Danmark

I en sag, der minder om "Oliver-sagen", er en islandsk kvinde anklaget for at kidnappe sine egne børn.

En islandsk kvinde, som i 2012 tog sine børn med fra Danmark til Island, skal snarest muligt udleveres til Danmark, hvor hun vil blive anklaget for kidnapning af sine børn.

Årsagen til anklagen er, at kvinden, Hjördís Svan Aðalheiðardóttir, har fået tre af sine fire børn med en dansk mand, som ad flere omgange har klaget og anført, at det er ulovligt for Hjördís Svan at forlade Danmark med børnene.

"Hun har kidnappet børnene", siger børnenes far, Kim Gram Laursen, til den islandske netavis Visir.

Børnenes far har efter en årelang kamp mellem de to forældre nu fået tilkendt den fulde forældremyndighed over pigerne. Den islandske kvinde flygtede dog med sine børn til Norge, hvorfra hun rejste med dem til Island, mens de stadig havde delt forældremyndighed over de tre børn.

Højesteret stadfæstede dommen

Hjördís Svan Aðalheiðardóttir har flere gange taget parrets piger, Emma, Matilda og Mia, med til Island. Ifølge moderen har Kim Gram Laursen opført sig voldeligt over for børnene, og derfor mener hun, at det er i børnenes interesse at blive hos deres mor.

Til Visir og resten af den ensidige islandske presse: I bringer skam over Island.
Kim Laursen, far til de tre piger
Men det mener det islandske retssystem ikke. D. 22. januar i år stadfæstede den islandske Højesteret byrettens dom, der fastslog, at Hjördís Svan har handlet ulovligt, da hun førte børnene ud af landet. Dermed skal Hjördís Svan nu udleveres til Danmark, og ifølge det islandske medie DV ankommer danske politifolk i dag til Island for at hente kvinden til Danmark og stille hende for en dommer i Horsens, anklaget for kidnapning.

"Jeg ved ingenting, og jeg kan bare vente. Det er alt, jeg har at sige om sagen lige nu," siger Hjördís Svan til DV om sin situation.

Ifølge DV har hun ikke tænkt sig at skjule sig med børnene, men venter nu bare på, at det danske politi henter hende og tager hende med til Danmark.

Islandsk støtte til moderen

Mange islændinge har gennem hele forløbet støttet Hjördís Svan, bl.a. gennem en støtteside på Facebook og en indsamling til økonomisk hjælp. I august 2012 tog hun til Danmark for at kæmpe for fuld forældremyndighed over pigerne, som på det tidspunkt boede i Danmark, idet de to forældre havde delt myndighed over børnene.

"Min ældste datter fortalte mig, at det var hårdt. De ser dette som en midlertidig situation og venter på at komme hjem," sagde Hjördís Svan dengang til islandske Pressan.

Alt imens mener Kim Laursen, at de islandske medier er stærkt partiske, og at børnene har det bedst med at være i Danmark.

"Til Visir og resten af den ensidige islandske presse: I bringer skam over Island", skriver han i en Facebook-kommentar.

Minder om en anden sag

Ifølge de islandske medier er det kun Hjördís Svan, der rejser til Danmark. Børnene bliver i Island indtil videre.

Sagen minder om en anden prominent sag, den såkaldte Oliver-sag, hvor en dreng med delt østrigsk/dansk statsborgerskab af sin danske far blev "hentet" i Østrig og bragt til Danmark. Sagen blev til et rivegilde, ikke bare mellem drengens to forældre, men mellem de danske og de østrigske myndigheder, som hver især havde givet deres respektive statsborgere forældremyndigheden over Oliver.

Faderen blev i 2013 idømt et års betinget fængsel for at have bortført sin egen søn fra Østrig, og moderen kæmper stadig for at få sin søn tilbage.

Olivers mor hjælper Hjördís

Måske netop derfor har Olivers østrigske mor, Marion Weilharter, kastet sig ind i kampen om den islandske kvinde og skrevet til de islandske myndigheder for at undgå, at Hjördís Svan bliver udleveret.

"Det undrer mig, hvordan den islandske regering kan retfærdiggøre at lade dansk politi hente en af deres landsmænd, når der ikke er faldet en dom," skriver Marion Weilharter.

Hun anfører, at den forælder, der er dansk statsborger, i begge sager har fået tilkendt forældremyndigheden, samt at det danske retsvæsen har bestemt, at det var lovligt for Olivers far at hente sin søn til Danmark.

Landsretten i Danmark har tidligere bestemt, at pigernes bopæl bør være i Danmark, og at dette er gældende, selv om forældrene tidligere har haft delt forældremyndighed. Derfor har pigernes mor brudt loven, da hun tog sine børn med til Island.

05.02.14
Re: Islandsk kvinde skal retsforfølges i Danmark
26. februar 2014 kl. 16:30
Både myndigheder og forældre glemmer børnene og strides om børn ,der bliver gidsler i deres eget land .Det sker i et demokratisk samfund og får mig til at spørge ,hvad er demokrati? en by i Rusland ? er det ikke Danmark el. Island dette foregår i ? Man skulle tro at det var i Kina el. Nordkorea ,nej det er i Danmark og Island ,man strides om børn ,man var fælles om engang.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på Salomons visdom ,konge af Israel,der sagde til to stridende kvinder om et barn,tag mit sværd og hug det midt over ,så i kan få hver jeres halvdel af barnet.

Er det ikke det, som både forældre og myndigheder gør her? Uhyreligt hvordan mennesker kan behandle hinanden og deres egne børn og bedsteforældre, ikke mindst i Oliver sagen.

Jeg væmmes og grimmes som menneske og forælder over,at det kan finde sted i vores samfund ,vores del af verden. Alle glemmer i deres egen selviskhed,visdommen fra oven ,at praktisere næstekærlighed og lader børnene lide .
Enig Dr. Brian.
Omvendt kan man stille spørgsmålet, hvordan skal forældre blive ? når de ser hvordan myndighederne mishandler både børn og forældre i Danmark og smider om sig med floskler som, barnets tarv, barnets reform i mens samfundet i stedet mishandler børnene på værste vis i DK.
Re: Islandsk kvinde skal retsforfølges i Danmark
27. februar 2014 kl. 01:39
Du har en poiente der JJ.

Da jeg og min handikkappet hustru selv er blevet udsat for, vores 2 piger på 11 og 15 år, blev tvangsfjernet af jammerbugt Kommune ,for snart 3 år siden ,på grund af ondskabsfuld sladder fra et familiemedlem om vold og overgreb.Nøjagtigt som beskrevet i den nylig udkommende bog af Daniel Dentic ,Flaskeposten, el som filmatiseret i den danske film ,Jagten.

Overgreb på os som forældre og overgreb på vores lovmæssige rettigheder,det er hvad vi er blevet udsat for,samtidig med at vi bliver behandlet ,som allerede dømte,uden at have været i retten og forsvaret os mod disse løgnagtige beskyldninger.
I de 3 år som sagen har stået på ,har jeg spekuleret på ,om det virkelig kan passe ,at overgreb på danske familier kan finde sted ,el. det bare er et marrerit ,som man vågner fra om natten,men nej ,vi skriver året 2014 og i Danmark. Et system som hører Hitlertidens Nazistiske ondskab og Stasi (det hemmelige politi) i østtyskland til.

I de snart 3 år sagen mod os har verseret og blevet mere og mere ondsindet ,har vi indset ,hvad det virkeligt drejer sig om,nemlig money money. Tænk på hvor mange der er sat i spil og udnytter vores 2 piger , 2 beskikkede advokater ,2 psykologer og plejeforældre til vores børn.Der er foretaget diverse undersøgelser ,da der er postuleret vold og overgreb. mange møder med terroristerne i familierådgivningen i Jammerbugten ,indtil vi indså at det i virkeligheden ,var ondsindede terrorister vi sad til bords med og at de ikke ville os som forældre el. vores 2 piger noget godt,men ødelægge os som familie.

Satelitstaten Danmark sender de unge mennesker i krig for at bekæmpe uretfærdigheden i verden,alt imens ,den blomstrer i vores egne Kommuner og alt imens magtsyge inkompetente mennesker ,vi kalder dem Alkaida folk og terrorister i vores eget samfund og lønnet af staten med pensionsordninger og diverse titler, misbruger deres folkevalgte magtpositioner.

Jeg frygter at det samme vil ske i dk. som sker i Ukraine og mange andre steder i verden ,når Holger Danske vågner op fra hans tornerose søvn og indser ,at vi alle er blevet forført af disse magtsyge mennesker ,der sidder på deres taburetter og jonglerer med vores cpr numre og manipulerer med vores liv og i bund og grund plejer egne interesser.

Vi er harm over at inkompetance blandt offentlige ansatte ,kan bruge vores lands resourser og penge på at bekæmpe lovlydige skatteborgere i retfærdighedens navn.Hvem skal grundloven og ytringsfriheden beskytte ? alkaida el. de af os ,som har sat sin lid til velfærdsstaten Danmark?


Ja det er en anklage mod satelitstaten Danmark ,mod Borgen og kongehuset og Danebrog,en kopi af hvad som foregår i USA,politistaten el. vi kan kalde det ,verdens politi,verdens aflyttercentral,hvor man skal kontrollere alt og alle,Guds eget land.

Men er dette ikke sandheden ,el. er der noget jeg har misforstået?
Jeg har svært ved at få øje på danmark som et kristent land ,det har mere og mere udseende af at være et Gudsforladt land ,hvor ingen har tillid til hinanden mere og hvor det er in, at snyde og bedrage hinanden og berige sig på andres bekostning.
Som forælder med disse oplevelser i bagagen ,er vi ikke længere stolte af at være danskere ,men snarere har følelsen af ikke at høre til her længere.
Følelsen af at være statsløs ,følelsen af at blive behandlet som en bådflygtning fra Afrika ,der søger at overleve i en kold og gudsforladt verden,hvor troen på det gode ikke længere har grobund el. håb.

Mit bedste fag i skolen var kristendomskundskab og selv om det er snart 60 år siden ,husker jeg alle de spændende beretninger om det gode ,der overvinder det onde med Guds hjælp, jeg håber stadig at det også kan ske i Danmark og at det sker snart,for det begynder at tegne et dystert billede i et ellers så smukt land ,som Danmark var engang for længe siden.

Som Jesus sagde ,mon jeg finder troen ,når jeg kommer igen?


Jamen dog, Dr. Brian, - Jeg kan læse og forstå at I har været gennem Danmarks grumme ondskabsfulde skyggeside, og prøvet lidt af hvert og mødt en sagsbehandlers sygelige magt uanset de oprindelige fakta som Jeg naturligvis ikke kender til i jeres sag.

Danmarks fremgangsmåder i tvangsfjernelsessager er en skandaløs SINDSYGE dyr skamplet på vores forhenværende velfærdssamfund og magthaverene kan IKKE være det bekendt overfor vores børn, utroligt de kan være sig selv bekendt.

Familier med problemer skal naturligvis hjælpes lokalt og børn skal IKKE være retsløse ofre og tvangsfjernes fra deres familie, venner, og skolekammerater eller fra deres nærmiljø overhovedet, det kan og skal gøres bedre, så dette modbydelige område er en "ommer" for det Danske tvangssamfund.

Sådan som systemet fungerer i dag på tvangsfjernelsesområde i Danmark, er forældre til Børn og Unge i lovløstområde. Myndighederne i Danmark er lige så Ondskabsfulde som, da Hitler fik held til at styre Tyskland med alle hans ondskabsfulde handlinger overfor menneskeheden, vores børn opdrages i systemet til had til deres biologiske ophav med voldsomme trusler hvis de ikke indordner sig hos den diktator som de er anbragt som slave hos.
Re: Islandsk kvinde skal retsforfølges i Danmark
27. februar 2014 kl. 23:27
JJ

Du er bedre til at udtrykke det sande billede af vores samfund anno 2014, end jeg selv. Man kan spørge sig selv ,er der noget i vores danske administration ,der overhovedet fungerer?

En ældre dame på 85 år ,henvender sig til Jammerbugtens Kommunekontor for hjælp,da hun var blevet ramt af en hjerneblødning og behøvede hjelp for genoptræning. Hun havde da passet sin hjertesyge husbond i over 10 år ,men fik et meget kort svar ,nemlig nej.

En af mine venner ,som tilfældigvis havde været ansat ,som sagsbehandler for hjerneskadede i en anden Kommune ,gav den 85 årige dame et stykke papir med oplysninger om, at hun selvfølgelig var berettiget til genoptræning.
Hun henvendte sig igen til skrankepaverne med de nye informationer og så kom der andre boller på kommunesuppen.
Igen et exempel på hvordan lovlydige skatteborgere bliver behandlet i velfærdstaten Danmark.Kun et ord kan beskrive dette ,usmageligt, af inkompetente skrankepaver,der ikke er der for borgernes vel.

Jeg skal ikke kæmpe alle over en kamp. Der er selvfølgelig ansatte folk i Kommunerne ,der udfører et samvittighedsfulgt arbejde,men der er nogen ,som ødelægger det for andre og misbruger deres magt.

Man kunne kalde det afmagt ,for dygtige og veluddannede folk ,fører sig ikke frem på denne kyniske måde ,som tilfældet var hos den 85 årige dame. Historien er sand ,da jeg kender familien, omend ikke enestående i Jammerbugten. B.A
Jo, Dr. Brian, - noget fungere skam, et eks. er SKAT, nu tænker Jeg ikke her på min lille skat, men på vores såkaldte fælles SKAT og afgifter, gebyrer, bøder og straf til uskyldige, det fungere over alt forventning til ugunst for os fordi magthaverene i Danmark rager til sig selv på vores bekostning hot smiley
Re: Islandsk kvinde skal retsforfølges i Danmark
01. marts 2014 kl. 14:14
JJ

Du har så evig ret ,med Bjarne Corydan i spidsen ,er han topfigur i Stasi partiet i Danevang. Kunne man forestille ham med udstyr som en SS i fuld kostume?

Når man tænker på hvor mange små og mellemstore virksomheder og familier ,der må opgive at betale til det daglige brød og forbrugsafgifter, regningerne hober sig op og boligudgifterne er der ikke penge til .

Hvor mange familier må stå på gaden på grund af tyranniet i 2014?

Borgen har bombet os tilbage til før stavnsbåndets ophævelse og bondeopstanden i Danmark.Skatteskruen klemmes om den arbejdsdygtige del af befolkningen ,så det vide i øjnene begynder at få en anden farve.

Hvornår vågner den del af befolkningen ,som skal løfte landets økonomi og fremtid? Hvis vi ser efter luksusdyret Lars Løkke el. Helle Thorning ,er der lange udsigter for de, som må leve hos bedsteforældrene el. på krisecentrene el. i kælderopgange, for at få tag over hovedet.Vedfærdstaten smuldrer og alle offentlige og statsstyrede institutioner er i opløsning . Der er ingen som bære ansvar for den totale fiasko. Dybbøl mølle maler ikke mere men synker i grus.


Levende og tydeligt billedsprog du behersker Dr.Brian thumbs up

Jeg fornemmer tydeligt lugten af de højpolet støvler samt stanken af råddenskab over land smiling smiley

Jeg har sakset og lånt dette citat fra anden debat og debattør AC :
Quote
Man fristes til at råbe og skrige i afmagt, når man er blevet offer for psykopaten i det syge system. Men gør man det, er det vand på psykopaternes mølle.

Folk der ikke har magt og ikke har ordet i sin hånd, har tabt på forhånd. Sådan er det bare. Det er den stærkestes ret, mener de. Retfærdighed findes kun som et ord for dem.

Det betyder, at man så må tilegne sig de manglende ressourcer. Og det gør man bedst ved at stå sammen om den fælles opgave det er, at slå igennem.

Men man taler for døve øren. Offeret tror han eller hun selv kan, og folk har nok i deres eget. Det ved psykopaterne i systemet og derfor har de magten og kan te sig omtrent som de vil.


For sådan ser verden nærmest også ud fra mine skyklapper !

Er det indsatte billede ovenfor af den unge stærke mand dig selv Dr.Brian ?
Re: Islandsk kvinde skal retsforfølges i Danmark
02. marts 2014 kl. 16:19
JJ

Ja det er mig i en yngre udgave ,da Danmark stadig var dansk,nu er det en satelitstat og en lunken skid af US.

Nu nøjes jeg med at bruge mine kræfter på de syge og især dem ,som ikke kan få nogen hjælp andre steder.


Javel hr. "stærke mand" smiling smiley - det ser næsten ud som om du var i avisen dengang på det foto ?

Så er det altså også dig på de to sidste billeder som Dr. ?

Du skriver, du bruger dine kræfter på de syge ? dine to piger fejler forhåbentlig ikke noget.
Jeg går ud fra, at når Jeg ser billederne ovenfor i tråden, at det er de to mindste som er jeres piger som du skrev om.
Re: Islandsk kvinde skal retsforfølges i Danmark
04. marts 2014 kl. 06:20
JJ

Det var vores piger på billederne ,men nu har satelitstaten overtaget dem og vi er som forældre blevet umyndiggjort. Det er 3 år siden ,at vi har set dem og at de har været i vores hjem. Sagen kommer for retten d. 24 25 26 marts i år.

Så begynder sagen mod terroristerne i Jammerbugten Helle Drue Lauersen og hendes sammensvorne. De skal blive pillet ned af deres pidestal og jages ud af deres rotterede, da de har udnyttet 2 små piger og manipuleret med systemet og gjort sig skyldig i magtmisbrug overfor lovlydige skatteborgere.Sagen har kostet skatteborgerne mindst 10 mill. i de 3 år sagen har kørt. De skyldige skal få hvad de har fortjent.

De har anmeldt mig for at true dem og jeg har gjort helle Drue opmærksom på ,at der er noget der hedder ytringsfrihed og det er rigtigt at jeg truer hende med at blive arbejdsløs ,da hun har terroriseret mine piger og os som forældre .Jeg har kaldt hende et nazist afskum ,så ja der er lagt op til krig ,på liv og død , men hun kan bare komme an ,for vi har god samvittighed ,men hun kan ikke møde op i retten med god samvittighed .Utroligt at nogen mennesker er så platte og naive ,at de kan tro ,de kan komme afsted med at terrorisere lovlydige borgere på den måde.

Jeg vil selvfølgelig fortsætte en opfølgning af sagens forløb her på siden,da jeg vil afsløre for hele danmark og mine venner i udlandet , hvad det er for et system ,som har udviklet sig her i Danevang.

Som før nævnt ,alt her i dette land centrerer sig kun om penge og ingen menneskelig hensygentagen til de syge el. svage i samfundet.

Det så vi i føljetonen med Lisbeth Sonig sagen,da hun blev bevilget 1 mill.i arbejdet med at finde stemmer blandt de udstøte i samfundet.

Forfatteren og filmproduseren Daniel Dentic ,der skrev den nylig udkomne bog ,Flaskeposten ,var udsat for det samme overgreb ,som forælder til 2 tvillinger på nu 8 år. Han har fortalt på TV og i radioen,om hans oplevelser ,løjnagtige beskyldinger fra hans ex kone ,så offentlige myndigheder har frataget ham samværet med hans børn i mere end 2 år.Han er ikke er blevet dømt for noget kriminelt.

Der er en tendens til i samfundet, at ondsindede beskyldinger, skal udnyttes til at spinde guld på lovlydige skatteborgere ,lette ofre for terrorister i Kommunerne, filmatiseret i den danske film Jagten.
Stakkels jeres piger, hvor er det dog modbydeligt at læse hvordan Danmark ødelægger sin egen befolkning og smadre livet for jeres to børn og I alle skal spilde jeres fremtid og liv med alle de sygelige sagsbehandlere med deres falske rygter og løgne som vi kender alt for godt.
Jeg kan læse på Det Sorte Register at der allerede er andre der har oplistet disse sagsbehandlere som du også nævner.

Link til DSR : [www.detsorteregister.info]

Citat fra Socialrådgiveren :
Quote
Når ordene falder som bomber
12. januar 2012

Socialrådgivere er under angreb. Netsider som Facebook er blevet kamppladser, hvor utilfredse borgere ustraffet kan udsætte offentlige ansatte for en veritabel kugleregn af injurier. Mediejurist vil sætte hårdt mod hårdt for at få stoppet det, han kalder “svineriet på nettet”.

“Skal du så revalideres til en ny uddannelse? Eller skal du i arbejdsprøvning med henblik på en førtidspension, så du har mere tid til at mishandle din hund?”

Sådan skriver en mor til to tvangsfjernede børn den 30. juni klokken 18.47 på Facebook. Statusopdateringen på Facebookgruppen “Hjælp med at få Rachel hjem” er stilet til socialrådgiver Pia Urban i Jammerbugt Kommune. Og fortsættelsen lyder: “Fordi det er jo ikke lige just ansvar og begavelse og erfaring, du praler af at være i besiddelse af...KÆRE PIA URBAN.”

På dette tidspunkt er Pia Urban netop blevet fritaget for sagen med den desperate mor efter trekvart år med ugentlige og til tider daglige personangreb. Blandt angrebene er beskyldninger om, at hun er uduelig og inkompetent, at det ikke er studenterhuen, der trykker, at kommunen har fabrikeret usande og ulovlige dokumenter, og at Pia Urban har mishandlet sin hund ved at lade den spise en tennisbold, så den efterfølgende måtte opereres.

At der er tale om ærekrænkende udsagn, er der ingen tvivl om. Alligevel er det aldrig lykkedes at få injurierne stoppet, og dermed illustrerer sagen en tendens, der ifølge ekspert i mediejura, Oluf Jørgensen, kan have alvorlige konsekvenser for vores mulighed for at ytre os frit.

– Hvis der er fri adgang til at svine folk til uden konsekvenser, så vil den reelle ytringsfrihed blive undergravet, siger Oluf Jørgensen, forskningschef og mediejurist ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Jeg bliver enormt vred
Pia Urban kommer i skudlinjen, da hun i sommeren 2010 overtager en sag fra en kollega. Sagen omhandler en mor, som nogle år forinden har fået tvangsfjernet sin søn. Siden er hun flyttet til en anden kommune. Og nu er hun gravid igen.

I oktober nedkommer hun med pigen Rachel, som bliver tvangsfjernet lige efter fødslen. I det øjeblik påbegynder moderen en kamp for at få sin datter hjem – en kamp, som hun siden da har skildret igennem daglige opdateringer af Facebook-gruppen “Hjælp med at få Rachel hjem”.

Opdateringerne på Facebook har en desperat tone og består typisk af hårde, personlige skud i alle retninger. Og Pia Urban kommer hurtigt i krydsild for udfald fra moderen og de mere end 800 følgere af gruppen.

– Med min hjerne ved jeg jo godt, at hun formentlig er helt harmløs. Men jeg ved reelt ikke, hvem de her 800 venner er – om de er harmløse, og det er utrygt, siger Pia Urban.
– Jeg er ikke typen, der bliver ked af det. Jeg bliver vred og får en enorm følelse af afmagt, fordi jeg ikke kan handle. Jeg skal bare sidde der og tage imod, imens hun kan tillade sig hvad som helst.

I månedsvis er Pia Urban målskive for skriverierne på Facebook. Men en dag får hun nok.

– Jeg havde fået en ny sag med en mor. Og da jeg kom, var hun helt oppe at køre. Og da vi satte os i sofaen, sagde hun: “Jeg blev simpelthen så angst, da jeg så dit navn, for jeg kender dig jo godt inde fra Facebook,” fortæller Pia Urban.

– Den mor har simpelthen haft det så dårligt. Og jeg kom til at tænke, hvad der var sket, hvis jeg havde været presset den dag og var kommet til at sige noget forkert. Da tænkte jeg: “Nej, det her må bare stoppe,” siger Pia Urban.

Efterforskningen bliver standset
Men det stopper ikke.

Sammen med sin tillidsrepræsentant går Pia Urban til lederen af børne- og familierådgivningen i Jammerbugt, Helle Drue Laursen. Hun skriver til moderen bag Facebook-gruppen for at få udhængningen standset, men forgæves. Helle Drue Laursen overvejer også at klage til Datatilsynet, men får at vide, at kommunen har en dårlig sag, da der ikke er tale om offentliggørelse af personfølsomme oplysninger. I stedet bliver hun rådet til at bede Facebook gribe ind. Det dropper hun imidlertid.

– Jeg fik at vide, at jeg kunne godt prøve, men i og med at Facebook lå i Irland, ville jeg formentlig ikke få noget ud af det, siger Helle Drue Laursen.

I stedet melder hun moderen til politiet for æreskrænkelse. I anmeldelsen indgår tre udsagn fra Facebook-gruppen: At Pia Urban burde tage tilbage til universitet og blive socialrådgiver, at hun har kommunens dårligste ry, er uprofessionel og har rod i både papirer og paragraffer, og at det ikke er studenterhuen, der trykker.

Men efter to en halv måned foreligger svaret fra Nordjyllands Politi: “Efterforskningen bliver standset”. Af brevet fra politiet fremgår det, at der er tale om et “forløb med en række injurierende udtalelser” mod Pia Urban, men at det ikke er en sag for politiet. I stedet kan Pia Urban anlægge en civil retssag.

– For mig at se er der ikke nogen tvivl om, at der er tale om æreskrænkelser. Men æreskrænkelser er generelt ikke en sag for politiet, siger sekretariatschef Anne Marie Roum Svendsen fra Nordjyllands Politi.

– Hvis en ansat beskyldes for et forhold, der gør, at man kan miste sin ansættelse, kan politiet køre sagerne alligevel. Men det er ikke det, der er tale om her, siger hun.
Pia Urban og hendes tillidsrepræsentant mener, at kommunen skal klage over afgørelsen, men det sker ikke.

– Jeg havde så meget om ørerne på det tidspunkt, at jeg simpelthen overså tidsfristen. Og samtidig var det jo en kompliceret sag, som jeg ikke havde nogen erfaringer med. Jeg vidste ikke præcis, hvordan juraen hang sammen. Og jeg kunne ikke bare slå op i en bog og læse, hvordan jeg skulle håndtere det, siger Helle Drue Laursen.


Herefter dropper Pia Urban sagen.

– Jeg tænker, at så kan det fandme også være lige meget. Hvis jeg er den eneste, som synes, det her er vigtigt, så passer jeg bare mit arbejde, siger hun.

Svineriet skal stoppes
Ekspert i mediejura, forskningschef Oluf Jørgensen fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, mener, at sagen er grebet forkert an. Han hæfter sig ved, at Facebook-gruppen indeholder grove, strafbare beskyldninger, som hverken kommunen eller politiet har taget stilling til.

– Der er tale om en kritik af en navngiven socialrådgiver. Og i kritikken nævnes der blandt andet usande dokumenter og ulovligheder. Det er vigtigt, at sådan nogle beskyldninger bliver afprøvet i et juridisk søgsmål. For det er jo klart, at hvis en socialrådgiver producerer usande dokumenter og begår ulovligheder, så kan det være fyringsgrund. Det lyder, som om politiet har overset disse formuleringer, siger Oluf Jørgensen.

Han hæfter sig også ved beskyldningerne om, at Pia Urban skulle have mishandlet sin hund.

– Det er en meget grov beskyldning, som ikke har noget med kommunen at gøre, og som jeg derfor ville vælge at køre som en privat retssag.

Oluf Jørgensen mener, Jammerbugt Kommune burde have klaget over politiets afgørelse, og at det er uhyre vigtigt at få sat en stopper for det, han kalder svineri på nettet.

– Hos nogle mennesker har der bredt sig en opfattelse af, at man bare kan svine andre til over nettet. Og jeg synes, det er vigtigt, at retssystemet markerer, at det kan man ikke, og at det har konsekvenser, hvis man gør det alligevel. Det vil have en præventiv effekt, hvis man får kørt nogle sager igennem og får markeret, at den slags svineri kan koste 50.000-100.000 kroner, siger han.

Grænsen skal markeres
I sager som disse er internettet skueplads for en gladiatorkamp mellem to grundlæggende demokratiske principper: Ytringsfriheden og beskyttelsen af det enkelte menneskes privatliv.
– Det er jo et grundlæggende princip i et demokratisk samfund, at enhver borger kan komme frem med oplysninger og give sin mening til kende. Og det omfatter også kritik af personer, der har en offentlig rolle. Det hører med til ytringsfriheden, at det, der har samfundsmæssig interesse – og som handler om udøvelsen af magt – kan komme frem og blive kritiseret, siger Oluf Jørgensen.

– På den anden side er der hensynet til beskyttelse. Og det handler jo dels om beskyttelse mod beskyldninger, som ikke holder vand – for eksempel vilde beskyldninger om magtmisbrug og korruption, men også om en beskyttelse af følsomme private oplysninger.
Oluf Jørgensen advarer mod at give ytringsfriheden frit spil. For det kan have alvorlige konsekvenser for det, han kalder ‘den reelle ytringsfrihed.’

– Ytringsfriheden handler jo om, at vi skal have mulighed for at komme til orde – ikke at vi skal have mulighed for at svine andre mennesker til. Derfor er det også af hensyn til informations- og ytringsfriheden vigtigt, at grænserne bliver markeret. For mange mennesker vil overhovedet ikke stikke hovedet frem med en mening om noget som helst, hvis man risikerer at blive svinet til, siger Oluf Jørgensen.

Arbejdsgivere skal være aktive
I Dansk Socialrådgiverforening er man opmærksom på problemet. Her er hovedinteressen at beskytte medlemmer som Pia Urban, som befinder sig i forreste frontlinje.

– Min inderste frygt er, at de her krænkelser vil blive mere og mere voldsomme. Og så kan der være medarbejdere inden for de tunge områder, som overvejer, om det er umagen værd at have det job, de har, hvis de skal svines til og chikaneres, siger Mads Bilstrup, formand for Dansk Socialrådgiverforenings Region Nord.

I foreningens sekretariat fortæller arbejdsmiljøkonsulent Elisabeth Huus Pedersen, at man betragter det at blive hængt ud på nettet som et stigende problem, som især arbejdsgiverne har et ansvar for at håndtere.

– Udgangspunktet er, at arbejdsgiverne skal spille en aktiv rolle. Og kan de ikke det, vil vi gerne forklare, hvad vi mener, de kan gøre, siger hun.

Elisabeth Huus Pedersen forstår dog godt, hvis kommunerne står lidt famlende over for problemet. Det samme gør hovedforbundet FTF. Her fortæller overenskomstchef Klaus Matthiesen, at man i øjeblikket indsamler viden og drøfter, hvordan problemet skal løses. Han vil hverken afvise politiske løsninger eller at føre en principiel sag om retten til at hænge offentligt ansatte ud.

– Det kan simpelthen ikke være meningen, at man skal hænges ud for at passe sit arbejde, siger han.

Chikane skal anmeldes
I Jammerbugt Kommune har Pia Urbans sag medført, at Facebook-chikane har fået sit eget afsnit i personalepolitikken. Som en følge af det vil den type sager konsekvent blive meldt til politiet, fortæller lederen af børne- og familierådgivningen, Helle Drue Laursen.

Sagen med den desperate mor bliver i dag varetaget af en anden socialrådgiver med opbakning fra en kollega i kommunen. Og selv om Pia Urban ind imellem har overvejet, om det er det hele værd, sidder hun stadig med samme arbejdsområde. For hun nægter at lade sig kue.

– Jeg er jo i bund og grund rigtig glad for mit arbejde. Så hun skal ikke have lov til at skræmme mig væk fra noget, jeg holder af, siger Pia Urban.

Læs også om socialrådgiveren, der for nylig blev hængt ud i en bog om en tvangsfjernelsessag i Guldborgsund Kommune. Hold øje med Dansk Socialrådgiverforenings nyhedsbrev.


Gode råd fra Dansk Socialrådgiverforening
Dansk Socialrådgiverforening (DS) oplever et stigende behov for rådgivning i sager om at blive hængt ud på internettet. Derfor har forbundet lave en stribe gode råd til både arbejdsgivere og medlemmer.

Arbejdsgiveren bør:

yde støtte og hjælp til medlemmet (ledelsesmæssig opbakning, psykologbistand, el. lign.)
rette henvendelse til hjemmesideudbyderen/facebookskribenten/forfatteren og bede om at få fjernet oplysningerne med henvisning til, at de er private/følsomme (for eksempel oplysninger om helbred, seksualitet eller politisk orientering), krænkende eller usande.
klage til Datatilsynet (hvis man mener, at oplysningerne er private/følsomme).
overveje at anlægge sag i henhold til injurielovgivningen (hvis man mener, at oplysningerne er krænkende eller usande og dermed overtræder straffeloven).
afklare om andre lovgivninger kan være overtrådt; for eksempel medieansvarslov, straffeloven, arbejdsskadelov, m.v.
udarbejde en strategi for, hvordan arbejdspladsen skal håndtere sådanne sager. MED-udvalget er helt oplagt at bruge her.
Hvis der er tale om deciderede trusler, eller hvis medlemmet bliver syg på grund en sådan hændelse, kan det anmeldes som en arbejdsskadesag af arbejdspladsen (hvis der er tale om trusler), af medlemmets læge (hvis der er tale om sygdom) eller af DS (hvis arbejdspladsen eller lægen ikke kan/vil). Man er dog ikke sikret en anerkendelse eller en erstatning.

Gode råd til medlemmet:

Klage til Datatilsynet er vanskelig at få medhold i, da ytringsfriheden (en grundlovssikret rettighed) vejer tungt. Man skal kunne tåle en hel del som offentlig ansat.
Det skal nøje overvejes, om det er umagen værd at anlægge injuriesag. Det kan medføre endnu mere offentlig omtale og give borgeren endnu et rum at ytre sig negativt i. Det kan i sig selv være meget følelsesmæssigt opslidende. Man skal tænke sig godt om. Det kan være mere effektivt at ignorere hjemmesiden end at indlede en kamp.
Det er efterhånden ret almindeligt i dag, at offentligt ansatte bliver hængt ud på den ene eller den anden måde. Det er noget, vi skal lære at leve med. Vigtigt ikke at gøre det til et personligt problem. Det er trods alt kommunens, ledelsens og lovens ansvar, at borgerens sag er afgjort, som den er. Vær professionel!


3 år uden kontakt mellem børn og forældre og Kommunen har nu brugt 10 millioner på jeres 2 piger, og i skal desværre være opmærksom på at de 10 millioner er brugt for at skade jeres forhold fremover, men det var du nok helt klar over, ja velkommen til Gestapoland.
Håber I er godt inde i sagen til sidst i md. med Advokat, Bisidder, Vidner osv. samt div. skriftlige erklæringer fra ? fra ALLE der kendte jeres piger mens de var hos jer osv.
Re: Islandsk kvinde skal retsforfølges i Danmark
05. marts 2014 kl. 08:51
JJ.

Jo ,der er en hel hær af vidner omkring de falske og ondsindede beskyldinger ,at vores 2 piger skulle have været udsat for groft omsorgssvigt,vold og misbrugt sexuelt. Som forældre føles dette som djævelen himself ,puster en i nakken i jealousi over alt det gode ,som forældre ønsker sine børn og arbejder hårdt på hver dag ,for at give dem den bedste start i livet.

Jeg siger ikke her at alt i vores hjem var perfekt ,med en mor der var hårt ramt af sygdommen sclerose i snart 30 år og sengeliggende,men vi har stået på ,for at skabe en tryg og kærlig atmosfære i hjemmet og alle var velkommen til at bidrage med pigernes sociale trivsel. Hjemmeplejen og ansatte til Lisbeths døgnpleje, havde daglig opsyn med pigernes syge mor.

Alligevel udnytter Jammerdalens familierådgivning ,med Pia Urban og Jan Larsen i spidsen ,de løgnagtige beskyldninger fra min lillesøster Helene Nielsen om vold og misbrug , uden at se på min søsters baggrund og motiv for, at fremkomme med disse ondsindede beskyldinger.

Min lillesøster Helene har de sidste 25 år levet sit liv som bistandsklient, alkoholiker og ludoman, på en bar i Ålborg ,kaldet Østerport. Hjem for sociale tabere og hjemløse alkoholikere.
Det skulle snart komme for en dag ,hvad hendes motiv for at fremsige og rapportere disse ondsindede beskyldinger til Jammerdalens terrorister.

Uden at undersøge hendes baggrund ,anmelder Helle Drue Laursen mig til politiet for vold ,men hvad terroristen og den virkelige kriminelle i denne sag ikke ved er, at min lillesøster i en lang årrække ,har drænet vores moder 86 årige Ruth Normatis konto, for 700000 danske kroner,som jeg ved en tilfældighed opdagede en dag ,da mor Ruth ringede og bad mig køre hende hen i hendes bank på Nørresundby Torv.

I banken bad jeg kassedamen om at se en kontoudskrift et år tilbage . Da jeg samme aften kom hjem og så på udskriften ,opdagede jeg at store beløb på 40.000 kr. var hævet igen og igen. Dagen efter ringede jeg så og efterlyste yderligere kontoudskrifter ,for flere år og man kunne gå tilbage til 2001 .

Ved en nøjere granskning ,var der udtaget ca. 700.000 kr. i store beløb,samtidig med at alle faste udgifter var betalt via betalings service fra banken.

Mine ældre søskende bad mig om at aftale et møde med banken,så vi kunne få rede på alle de store udtag fra mors konto. Vi bragte da billeder af den ,som vi mistænkte for at have drænet vores moders konto.

Banken bekræftede vores mistanke med ordene ,at lillesøster Helene var et velkendt ansigt i banken ,når det gjaldt vores moders konto.

Det mindste beløb som var hævet nogensinde ,var da mor og jeg var i banken sammen d. 7 feb. 2013
Under en afhøring af lillesøster Helene hos politiet,påstår hun at have været ansat som plejer ,for min hustru Lisbeth i en periode ,men politiet kunne ikke finde nogen ansættelsespapier i kommunen,men fandt i told og skat indrapporteret atp fra Jammerbugten ,i hendes og hendes daværende mands navn.

Kalder man ikke dette for social bedrageri ,at indsende arbejdssedler til Kommunen ,uden at være ansat og uden rent faktisk at have udført plejearbejde hos Lisbeth?

Det ser skidt ud for Kommunen ,at føre Helene som kronvidne i voldssagen mod mig.Men her ser vi et eksempel på ,hvordan man udnytter børn , til at dræne Kommunekassen for skatteborgernes penge, kynisme der klodser ,men vi stiller Helle Drue Laursen til ansvar og politikerne i Jammerbugtens for den terror der foregår i vores Kommune.
Det er almindeligt kendt ,at helene Nielsen udnytter og bruger andre folks penge ,og hendes tidligere veninde Annette Søndergaard .Dette venskab kostede hende 40.000 kr. som ikke blev tilbagebetalt.

I dag er vi ikke i tvivl om at lillesøster Helene ,på facebook ,har siddet og manipuleret vores piger til at tro på hendes ondsindede løgnehistorier og hjulpet dem til at blive tvangsfjernet.
Men hun glemmer at ,den som graver grave for andre,selv falder i sin egen grav.


Hold da helt op Dr. - det var da godt nok en "syg" confused smiley beretning.
Er der sket noget med banktyven ? efter din mor fik besked, hvad siger din mor til det, og hvordan kan en bistandsklient på kontanthjælp samtidig arbejde for kommunen som døgnplejer ? og i øvrigt må kontanthjælpsmodtagere ikke bare sådan modtage samt råde over så mange penge som der her er tale om uden at blive beskattet heraf.
Der er vist klare beviser nok til en sag om socialbedrageri på flere plan samt politisag/straffesag og erstatningssag.
the finger smiley
Re: Islandsk kvinde skal retsforfølges i Danmark
06. marts 2014 kl. 13:53
Ja ,når alle detaljer om straffesagen kommer for en dag og de virkelige kriminelle bliver afsløret,hvad som foregår i vores eget gestapo land i Jammerdalen , med Helle Drue Lauersen ,Pia Urban og Gestalt terapeut Jan Larsen som hovedaktører.

Dengang blev de fleste henrettet og Albert Speer fik 20 års fængsel .Det viste sig at han var en af de mest udspekulerede skurke, da han under krigen havde plyndret Jøderne og andre minoriteter ,for deres værdier og kunstskatte og gemt dem i alle disse år.På den baggrund blev han efter løsladelsen en velhavende mand, men retfærdigheden indhentede ham, da han døde af en hjerneblødning under et kort besøg i London 1981.

En ny ‎Nürnbergdomstol er på vej ,hvor alle sadisterne og terroristerne i Jammerbugten, bliver stillet til skue for hele verden og krævet til regnskab og straffet.

Vi glæder os til at få de skyldige ryddet ud af jammerbugten,så børn og forældre ,kan færdes trygt ,uden frygt for overgreb på fredelige og lovlydige skatteborgere i det ellers så smukke Hanherred .


JAMERDALEN:

>Jamerdalen< dette navn kunne blive titlen på den bog som du Dr.Brian nemt ville kunne skrive om jeres familie og især hvad I har måtte gennemleve i jeres ondskabsfulde kommune, som jo i forvejen er meget kendt for det onde overfor familier med børn.

Citat Dr.Brian: "En ny ‎Nürnbergdomstol er på vej ,hvor alle sadisterne og terroristerne i Jammerbugten, bliver stillet til skue for hele verden og krævet til regnskab og straffet." Fortæl fortæl ?

Morsø og Farsø er kendt for: Dokumentaren Farvel far osv. Men dette ved du helt sikkert, ellers vil Jeg gerne find link hertil.
Farvel Far (DR-dokumentar om falske incest anklager) : Klik på billedet og se videoen





Den Hårdeste Dom : Klik på billedet og se videoen





Farlige Forklaringer : Klik på billedet og se videoen


Re: LINK til : Farvel Far (DR-dokumentar om falske incest anklager)
07. marts 2014 kl. 09:52
JJ

Linket virker ikke ,sorry
spinning smiley sticking its tongue out Joe det virker vist, men der skal trykket på tekst/logo "youtube.com" i bunden af billederne, prøv lige.
Re: LINK til : Farvel Far (DR-dokumentar om falske incest anklager)
23. marts 2014 kl. 10:57
JJ Tak for hjælpen så langt.



Her er så nyeste opdatering på Jagten nr. 2

Jeg er ikke overrasket at se og høre at det foregår i andre kommuner også,ikke mindst fordi jeg og min familie er udsat for samme overgreb fra familierådgivningen i Jammerbugten kommune .med Helle Drue Lauersen og Gestalt terapeut Jan Larsen som den ansvarlige for den terror som nu overgår os ,Lisbeth og Brian Andreasen og vores to piger Britt Elisabeth og Hannah Andreasen,15 og 11 år ,da sagen startede mod os for ca.3 år siden.

I kan læse på nettet at anklagerne er vold og voldtægt ,påstået begået mod vores to piger . Retsagen kommer op på mandag kl.09:00 og er berammet til 3 dage . Jeg håber at så mange som muligt og især fra Jammerbugten og ikke mindst borgmester Mogens Gade ,som jo er ansvarlig for hvad de foretager sig i Familierådgivningen i Kommunen.

Sagen gennem de 3 år er mildest talt skandaløst ,da der jo selvfølgelig ikke er begået overgreb på vores piger ,el. udøvet vold mod dem.Deres moder er syg med scleose og har haft døgnpleje gennem de sidste mange år og sengeliggende multihandikappet ,de sidste 10 år.

En arme af ansatte plejere og fra hjemmeplejen , har dag og nat med egen nøgle ,låst sig ind og ud af vores hjem uafbrudt ,selv før pigerne blev født.Vi har haft boende hjælpere i huset de sidste 15 år og mystisk nok ,er der ingen der har set skyggen af vold el.hørt børnene være udsat for vold el.voldtægt.

Alligevel tvangsfjerner Helle Drue Lauersen begge vores piger ,uden at stille spørgsmål, til en angiver fra Nørresundby,en alkoholiseret ludoman og bistandsklient og gemen tyv af mor Ruths konto ,min lillesøster Helene Nielsen.

Hun har besøgt vores familie i hjemmet 2 gange i de 32 år ,vi har boet i Brovst. I de 3 år, som sagen har kørt ,har jeg ikke set el. haft kontakt med mine piger og jeg får ikke noget at vide om, hvordan pigerne trives ,kun hvad naboer kommer og fortæller mig. Hannah har 2 gange været akut indlagt med lungestop, og Hannah er stukket af fra plejefamilien,fordi hun blev mobbet og kaldt en lille ond mand med briller.

Endnu en overraskelse fik jeg ,da en prikkede mig på skulderen og fortalte mig at vores datter på 13 år,var udstillet som pornostar på internettet ,mens hun stadig var i plejefamilien hos Jørgen og Lise Kjeldsen i Åbybro.

Findes der ord for disse terrorhandlinger fra Jammerbugtens side ,med Helle Drue Lauersen i spidsen. Hvis dette havde været en historie fra Adolf Hitlers Nazist regime i 1932 til 1945,kunne man forholde sig til denne historie,men det sker i danmark og I vores Kommune og det er svært at sætte de rigtige ord på denne djævelske terror mod lovlydige borgere i Jammerbugten.

I de 3 år som vi har været udsat for en total umyndiggørelse som forældre til vores 2 piger ,er vi blevet gjort bekendt med ,at andre i Kommunen ,er udsat for samme terror. Jeg opfordrer derfor alle de borgere i jammerbugten ,som har været genstand for den sataniske angreb på jeres familier ,om at komme til orde og møde op i retten på mandag kl.09:00.

I vil sikkert kunne møde Helle Drue laursen,som i skrivende stund allerede har proklameret overfor vores piger ,at når jeres fader Brian er i fængsel,skal jeres mor på plejehjem. Men hvad Helle Drue Lauersen ikke ved er,at jeg har givet Lisbeth ,min hustru det løfte ,at så længe jeg trækker vejret,skal hun ikke gemmes væk på et plejehjem,men forblive der hvor hun gerne vil være ,i vores eget hjem .

Helle Drue Laursen har på forhånd dømt mig som en forbryder og idømt mig fængselsstraf,men hun glemmer at Dommeren har det sidste ord i denne groteske farce af Jagten nr.2 udspillet her i Jammerbugten de sidste 3 år.

Jeg glæder mig til at få stoppet den terror og lukket kæften på den terrorist ,som stadig sidder i sit embede i familierådgivningen i Jammerbugten Kommune og misbruger sin magt og sine talenter, hvis hun da har nogen i det hele taget.

Hele historien kan læses i Ekstrabladet på tirsdag. her er flere detaljer om det uhyrlige drama, som sker idag og de følgende dage i retten i Hjørring.
Tak for opdateringen Dr.Brian.

Håber inderligt at retfærdigheden må ske fyldest i Retten, INGEN KENDER SAGEN BEDRE END DIG, også bedre end din Advokat, HUSK DET !


Deler din sag nu og holder øje med EB.
Så er der artikel i avisen i dag : LINK : [notits.dk] = Tiltalt: Sagen minder om filmen 'Jagten' confused smiley

Avisen skriver fra Retten i Hjørring :

Sakset fra : Retsliste for straffesager - uge 13

Opmærksomheden henledes på, at der kan være nedlagt forbud mod offentlig gengivelse af navn, stilling eller bopæl på sigtede (tiltalte) eller andre under sagen nævnte personer eller mod, at de pågældendes identitet på anden måde offentliggøres (navneforbud).

Straffesag, Sager m/lægdommere, Almindelige m/domsmænd

24-03-2014 kl.09:00. Retssal A. Rettens j.nr.: SS MSG-352/2014

Retsmødet er offentligt

Dommer: Mette Søndergaard

Sagen drejer sig om: 9460 - vold og voldtægt mod barn under 12 år

Advokat: Niels Peter Pedersen

Anklagemyndighed: PM

Politiets journalnr.: 5100-73241-00575-11
Re: LINK til : Farvel Far (DR-dokumentar om falske incest anklager)
25. marts 2014 kl. 05:02
JJ

Lidt om retsmødet.

Der var en god atmosfære,både Dommer og Anklager var dygtige til at spørge ind til de faktiske forhold og analysere hele sagens karakter og alvorlige anklager.

Jeg havde en god støtte fra min familie og venner som kender mig som en god far og mand til min syge hustru Lisbeth.

Jeg poienterede overfor retten ,at jeg var mødt op, med en god samvittighed og med ønske om ,at alt skal frem i retten.Overgrebene fra Kommunens familierådgivning, på min familie og mig selv og udnyttelsen af vores 2 ellers så søde og velopdragne piger .

Under de indledende sagsakter kom det frem ,at Jammerbugten Kommune, havde lavet en hel føljeton ud af ,at jeg havde sendt økologiske gulerødder til mine døtre ,mens de var tvangsfjernet.En total afsløring af Kommunefolkenes svinske tankespind ,mod min hustru og mig. Poienterede overfor retten ,at pigerne havde fået gulerodssaft i deres sutteflaske ,da de var få måneder gamle og derfor aldrig var syge på noget tidspunkt gennem deres opvækst.

Retsmødet forløb i en venlig tone, med afhøringer af pigerne og jeg selv. En tak og ros til Extrabladet ,for deres sober gengivelse af retsmødet og dets akter. Jeg ser frem til at sandheden og afsløringen af terroristerne i Jammerbugten ,kommer for en dag og de virkelige kriminelle ,får deres velfortjente straf.
Kære JJ

Jeg vil gerne i personlig kontakt med dig, omkring frutrimmeren og GEDEN Fra Jammerbugt, gider du at skrive til mig på krigermoren@gmail.com så snart du læser dette her??

Lige pt. det var mig som hang Pia Urban ud på Facebook!! Jeg sende hende til krisepsykolog på lykkepiller ;-) og NEJ hun har fandeme ikke lært en skid af at blive hængt ud, tonen er blevet mere hård og stram, og samarbejde med pia urban kan du slå op i en fremmedordbog!!
JJ
Når ordene falder som bomber.
29. marts 2014 kl. 16:23
Velkommen på forsiden af Socialrådgiveren "Krigermor" thumbs up men nu mærker du konsekvensen af hun er kommet på lykkepiller, så nu er hun nok helt uden jordforbindelse til virkeligheden, og det er jo slemt især nå den slags mennesker ikke sygemeldes og ikke ydes de rigtige hjælpeforanstaltninger, men får lov til at forsætte med at chikanere almindelige gode borgere og især når det går ud over børn som disse forsmået mennesketyper skader.



Krigermoren skrev:
-------------------------------------------------------
> Kære JJ
>
> Jeg vil gerne i personlig kontakt med dig, omkring
> frutrimmeren og GEDEN Fra Jammerbugt, gider du at
> skrive til mig på krigermoren@gmail.com så snart
> du læser dette her??
>
> Lige pt. det var mig som hang Pia Urban ud på
> Facebook!! Jeg sende hende til krisepsykolog på
> lykkepiller ;-) og NEJ hun har fandeme ikke lært
> en skid af at blive hængt ud, tonen er blevet
> mere hård og stram, og samarbejde med pia urban
> kan du slå op i en fremmedordbog!!


Citat fra Socialrådgiveren :
Quote
Når ordene falder som bomber
12. januar 2012

Socialrådgivere er under angreb. Netsider som Facebook er blevet kamppladser, hvor utilfredse borgere ustraffet kan udsætte offentlige ansatte for en veritabel kugleregn af injurier. Mediejurist vil sætte hårdt mod hårdt for at få stoppet det, han kalder “svineriet på nettet”.

“Skal du så revalideres til en ny uddannelse? Eller skal du i arbejdsprøvning med henblik på en førtidspension, så du har mere tid til at mishandle din hund?”

Sådan skriver en mor til to tvangsfjernede børn den 30. juni klokken 18.47 på Facebook. Statusopdateringen på Facebookgruppen “Hjælp med at få Rachel hjem” er stilet til socialrådgiver Pia Urban i Jammerbugt Kommune. Og fortsættelsen lyder: “Fordi det er jo ikke lige just ansvar og begavelse og erfaring, du praler af at være i besiddelse af...KÆRE PIA URBAN.”

På dette tidspunkt er Pia Urban netop blevet fritaget for sagen med den desperate mor efter trekvart år med ugentlige og til tider daglige personangreb. Blandt angrebene er beskyldninger om, at hun er uduelig og inkompetent, at det ikke er studenterhuen, der trykker, at kommunen har fabrikeret usande og ulovlige dokumenter, og at Pia Urban har mishandlet sin hund ved at lade den spise en tennisbold, så den efterfølgende måtte opereres.

At der er tale om ærekrænkende udsagn, er der ingen tvivl om. Alligevel er det aldrig lykkedes at få injurierne stoppet, og dermed illustrerer sagen en tendens, der ifølge ekspert i mediejura, Oluf Jørgensen, kan have alvorlige konsekvenser for vores mulighed for at ytre os frit.

– Hvis der er fri adgang til at svine folk til uden konsekvenser, så vil den reelle ytringsfrihed blive undergravet, siger Oluf Jørgensen, forskningschef og mediejurist ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Jeg bliver enormt vred
Pia Urban kommer i skudlinjen, da hun i sommeren 2010 overtager en sag fra en kollega. Sagen omhandler en mor, som nogle år forinden har fået tvangsfjernet sin søn. Siden er hun flyttet til en anden kommune. Og nu er hun gravid igen.

I oktober nedkommer hun med pigen Rachel, som bliver tvangsfjernet lige efter fødslen. I det øjeblik påbegynder moderen en kamp for at få sin datter hjem – en kamp, som hun siden da har skildret igennem daglige opdateringer af Facebook-gruppen “Hjælp med at få Rachel hjem”.

Opdateringerne på Facebook har en desperat tone og består typisk af hårde, personlige skud i alle retninger. Og Pia Urban kommer hurtigt i krydsild for udfald fra moderen og de mere end 800 følgere af gruppen.

– Med min hjerne ved jeg jo godt, at hun formentlig er helt harmløs. Men jeg ved reelt ikke, hvem de her 800 venner er – om de er harmløse, og det er utrygt, siger Pia Urban.
– Jeg er ikke typen, der bliver ked af det. Jeg bliver vred og får en enorm følelse af afmagt, fordi jeg ikke kan handle. Jeg skal bare sidde der og tage imod, imens hun kan tillade sig hvad som helst.

I månedsvis er Pia Urban målskive for skriverierne på Facebook. Men en dag får hun nok.

– Jeg havde fået en ny sag med en mor. Og da jeg kom, var hun helt oppe at køre. Og da vi satte os i sofaen, sagde hun: “Jeg blev simpelthen så angst, da jeg så dit navn, for jeg kender dig jo godt inde fra Facebook,” fortæller Pia Urban.

– Den mor har simpelthen haft det så dårligt. Og jeg kom til at tænke, hvad der var sket, hvis jeg havde været presset den dag og var kommet til at sige noget forkert. Da tænkte jeg: “Nej, det her må bare stoppe,” siger Pia Urban.

Efterforskningen bliver standset
Men det stopper ikke.

Sammen med sin tillidsrepræsentant går Pia Urban til lederen af børne- og familierådgivningen i Jammerbugt, Helle Drue Laursen. Hun skriver til moderen bag Facebook-gruppen for at få udhængningen standset, men forgæves. Helle Drue Laursen overvejer også at klage til Datatilsynet, men får at vide, at kommunen har en dårlig sag, da der ikke er tale om offentliggørelse af personfølsomme oplysninger. I stedet bliver hun rådet til at bede Facebook gribe ind. Det dropper hun imidlertid.

– Jeg fik at vide, at jeg kunne godt prøve, men i og med at Facebook lå i Irland, ville jeg formentlig ikke få noget ud af det, siger Helle Drue Laursen.

I stedet melder hun moderen til politiet for æreskrænkelse. I anmeldelsen indgår tre udsagn fra Facebook-gruppen: At Pia Urban burde tage tilbage til universitet og blive socialrådgiver, at hun har kommunens dårligste ry, er uprofessionel og har rod i både papirer og paragraffer, og at det ikke er studenterhuen, der trykker.

Men efter to en halv måned foreligger svaret fra Nordjyllands Politi: “Efterforskningen bliver standset”. Af brevet fra politiet fremgår det, at der er tale om et “forløb med en række injurierende udtalelser” mod Pia Urban, men at det ikke er en sag for politiet. I stedet kan Pia Urban anlægge en civil retssag.

– For mig at se er der ikke nogen tvivl om, at der er tale om æreskrænkelser. Men æreskrænkelser er generelt ikke en sag for politiet, siger sekretariatschef Anne Marie Roum Svendsen fra Nordjyllands Politi.

– Hvis en ansat beskyldes for et forhold, der gør, at man kan miste sin ansættelse, kan politiet køre sagerne alligevel. Men det er ikke det, der er tale om her, siger hun.
Pia Urban og hendes tillidsrepræsentant mener, at kommunen skal klage over afgørelsen, men det sker ikke.

– Jeg havde så meget om ørerne på det tidspunkt, at jeg simpelthen overså tidsfristen. Og samtidig var det jo en kompliceret sag, som jeg ikke havde nogen erfaringer med. Jeg vidste ikke præcis, hvordan juraen hang sammen. Og jeg kunne ikke bare slå op i en bog og læse, hvordan jeg skulle håndtere det, siger Helle Drue Laursen.


Herefter dropper Pia Urban sagen.

– Jeg tænker, at så kan det fandme også være lige meget. Hvis jeg er den eneste, som synes, det her er vigtigt, så passer jeg bare mit arbejde, siger hun.

Svineriet skal stoppes
Ekspert i mediejura, forskningschef Oluf Jørgensen fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, mener, at sagen er grebet forkert an. Han hæfter sig ved, at Facebook-gruppen indeholder grove, strafbare beskyldninger, som hverken kommunen eller politiet har taget stilling til.

– Der er tale om en kritik af en navngiven socialrådgiver. Og i kritikken nævnes der blandt andet usande dokumenter og ulovligheder. Det er vigtigt, at sådan nogle beskyldninger bliver afprøvet i et juridisk søgsmål. For det er jo klart, at hvis en socialrådgiver producerer usande dokumenter og begår ulovligheder, så kan det være fyringsgrund. Det lyder, som om politiet har overset disse formuleringer, siger Oluf Jørgensen.

Han hæfter sig også ved beskyldningerne om, at Pia Urban skulle have mishandlet sin hund.

– Det er en meget grov beskyldning, som ikke har noget med kommunen at gøre, og som jeg derfor ville vælge at køre som en privat retssag.

Oluf Jørgensen mener, Jammerbugt Kommune burde have klaget over politiets afgørelse, og at det er uhyre vigtigt at få sat en stopper for det, han kalder svineri på nettet.

– Hos nogle mennesker har der bredt sig en opfattelse af, at man bare kan svine andre til over nettet. Og jeg synes, det er vigtigt, at retssystemet markerer, at det kan man ikke, og at det har konsekvenser, hvis man gør det alligevel. Det vil have en præventiv effekt, hvis man får kørt nogle sager igennem og får markeret, at den slags svineri kan koste 50.000-100.000 kroner, siger han.

Grænsen skal markeres
I sager som disse er internettet skueplads for en gladiatorkamp mellem to grundlæggende demokratiske principper: Ytringsfriheden og beskyttelsen af det enkelte menneskes privatliv.
– Det er jo et grundlæggende princip i et demokratisk samfund, at enhver borger kan komme frem med oplysninger og give sin mening til kende. Og det omfatter også kritik af personer, der har en offentlig rolle. Det hører med til ytringsfriheden, at det, der har samfundsmæssig interesse – og som handler om udøvelsen af magt – kan komme frem og blive kritiseret, siger Oluf Jørgensen.

– På den anden side er der hensynet til beskyttelse. Og det handler jo dels om beskyttelse mod beskyldninger, som ikke holder vand – for eksempel vilde beskyldninger om magtmisbrug og korruption, men også om en beskyttelse af følsomme private oplysninger.
Oluf Jørgensen advarer mod at give ytringsfriheden frit spil. For det kan have alvorlige konsekvenser for det, han kalder ‘den reelle ytringsfrihed.’

– Ytringsfriheden handler jo om, at vi skal have mulighed for at komme til orde – ikke at vi skal have mulighed for at svine andre mennesker til. Derfor er det også af hensyn til informations- og ytringsfriheden vigtigt, at grænserne bliver markeret. For mange mennesker vil overhovedet ikke stikke hovedet frem med en mening om noget som helst, hvis man risikerer at blive svinet til, siger Oluf Jørgensen.

Arbejdsgivere skal være aktive
I Dansk Socialrådgiverforening er man opmærksom på problemet. Her er hovedinteressen at beskytte medlemmer som Pia Urban, som befinder sig i forreste frontlinje.

– Min inderste frygt er, at de her krænkelser vil blive mere og mere voldsomme. Og så kan der være medarbejdere inden for de tunge områder, som overvejer, om det er umagen værd at have det job, de har, hvis de skal svines til og chikaneres, siger Mads Bilstrup, formand for Dansk Socialrådgiverforenings Region Nord.

I foreningens sekretariat fortæller arbejdsmiljøkonsulent Elisabeth Huus Pedersen, at man betragter det at blive hængt ud på nettet som et stigende problem, som især arbejdsgiverne har et ansvar for at håndtere.

– Udgangspunktet er, at arbejdsgiverne skal spille en aktiv rolle. Og kan de ikke det, vil vi gerne forklare, hvad vi mener, de kan gøre, siger hun.

Elisabeth Huus Pedersen forstår dog godt, hvis kommunerne står lidt famlende over for problemet. Det samme gør hovedforbundet FTF. Her fortæller overenskomstchef Klaus Matthiesen, at man i øjeblikket indsamler viden og drøfter, hvordan problemet skal løses. Han vil hverken afvise politiske løsninger eller at føre en principiel sag om retten til at hænge offentligt ansatte ud.

– Det kan simpelthen ikke være meningen, at man skal hænges ud for at passe sit arbejde, siger han.

Chikane skal anmeldes
I Jammerbugt Kommune har Pia Urbans sag medført, at Facebook-chikane har fået sit eget afsnit i personalepolitikken. Som en følge af det vil den type sager konsekvent blive meldt til politiet, fortæller lederen af børne- og familierådgivningen, Helle Drue Laursen.

Sagen med den desperate mor bliver i dag varetaget af en anden socialrådgiver med opbakning fra en kollega i kommunen. Og selv om Pia Urban ind imellem har overvejet, om det er det hele værd, sidder hun stadig med samme arbejdsområde. For hun nægter at lade sig kue.

– Jeg er jo i bund og grund rigtig glad for mit arbejde. Så hun skal ikke have lov til at skræmme mig væk fra noget, jeg holder af, siger Pia Urban.

Læs også om socialrådgiveren, der for nylig blev hængt ud i en bog om en tvangsfjernelsessag i Guldborgsund Kommune. Hold øje med Dansk Socialrådgiverforenings nyhedsbrev.


Gode råd fra Dansk Socialrådgiverforening
Dansk Socialrådgiverforening (DS) oplever et stigende behov for rådgivning i sager om at blive hængt ud på internettet. Derfor har forbundet lave en stribe gode råd til både arbejdsgivere og medlemmer.

Arbejdsgiveren bør:

yde støtte og hjælp til medlemmet (ledelsesmæssig opbakning, psykologbistand, el. lign.)
rette henvendelse til hjemmesideudbyderen/facebookskribenten/forfatteren og bede om at få fjernet oplysningerne med henvisning til, at de er private/følsomme (for eksempel oplysninger om helbred, seksualitet eller politisk orientering), krænkende eller usande.
klage til Datatilsynet (hvis man mener, at oplysningerne er private/følsomme).
overveje at anlægge sag i henhold til injurielovgivningen (hvis man mener, at oplysningerne er krænkende eller usande og dermed overtræder straffeloven).
afklare om andre lovgivninger kan være overtrådt; for eksempel medieansvarslov, straffeloven, arbejdsskadelov, m.v.
udarbejde en strategi for, hvordan arbejdspladsen skal håndtere sådanne sager. MED-udvalget er helt oplagt at bruge her.
Hvis der er tale om deciderede trusler, eller hvis medlemmet bliver syg på grund en sådan hændelse, kan det anmeldes som en arbejdsskadesag af arbejdspladsen (hvis der er tale om trusler), af medlemmets læge (hvis der er tale om sygdom) eller af DS (hvis arbejdspladsen eller lægen ikke kan/vil). Man er dog ikke sikret en anerkendelse eller en erstatning.

Gode råd til medlemmet:

Klage til Datatilsynet er vanskelig at få medhold i, da ytringsfriheden (en grundlovssikret rettighed) vejer tungt. Man skal kunne tåle en hel del som offentlig ansat.
Det skal nøje overvejes, om det er umagen værd at anlægge injuriesag. Det kan medføre endnu mere offentlig omtale og give borgeren endnu et rum at ytre sig negativt i. Det kan i sig selv være meget følelsesmæssigt opslidende. Man skal tænke sig godt om. Det kan være mere effektivt at ignorere hjemmesiden end at indlede en kamp.
Det er efterhånden ret almindeligt i dag, at offentligt ansatte bliver hængt ud på den ene eller den anden måde. Det er noget, vi skal lære at leve med. Vigtigt ikke at gøre det til et personligt problem. Det er trods alt kommunens, ledelsens og lovens ansvar, at borgerens sag er afgjort, som den er. Vær professionel!

Forfatter:

Din email:


Emne:


Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
JkPMN
Indlæg: