Du KAN skrive på flere af disse debatfora uden at være logget ind. Men du få flere muligheder ved at oprette en gratis brugeprofil og logge ind.
Kontakt administrator, hvis du vil oprette dit eget debatforum: peter@wendelboe.dk


124 sager til borgerrådgiveren

Det er stadig Center for Job og Arbejdsmarked, der udløser flest sager til Helsingør Kommunes borgerrådgiver

BORGERRÅDGIVER: Det sidste halvår henvendte 124 borgere sig til Helsingør Kommunes borgerrådgiver. Det fremgår af den rapport som borgerrådgiveren netop har fremlagt over for politikerne.
Borgerrådgiveren blev ansat i maj 2012. I sin første årsberetning anbefalede borgerrådgiver Peter Korsgaard bedre og hurtigere information til borgerne baseret på de op imod 200 henvendelser han modtog.
Job og arbejdsmarked
I årsberetningen skilte især to centre sig ud. De fleste henvendelser var om henholdsvis Center for Job og Arbejdsmarked og Center for Borgerservice, IT og Digitalisering.
De nye tal for sidste halvår af 2013 viser, at det stadig er Center for Job og Arbejdsmarked, der klages mest over. 38 af de 124 klager var over sagsbehandlingen i dette center. Næst flest henvendelser, 15, handler om Center for Psykiatri og Handicap.
Rådgivning, langsom behandling og opfølgning er de emner, der optager borgerne mest.

19. februar 2014

[nsnet.dk]
Sagsbehandlere fejler: 2 af 59 sager er behandlet korrekt

59 sager er gennemgået af borgerrådgiveren i København, og kun to sager viste sig at have fulgt reglerne.

Socialrådgiver
En gennemgang af 59 sager i Københavns Kommune viser, at kun to blev afviklet helt efter forskrifterne.

De kommunale sagsbehandlere begår tilsyneladende masser af fejl, viser en ny undersøgelse fra borgerrådgiveren i Københavns Kommune.

Borgerrådgiveren har gennemgået 59 konkrete sager i seks af kommunens forvaltninger, og kun to sager var behandlet i overensstemmelse med kommunens egne forskrifter, siger borgerrådgiver Johan Busse.

Han kalder det stærkt bekymrende og mener, at omfanget af fejl formentlig er det samme i resten af landets kommuner.

HÃ¥ndskrevne noter

I Børne- og Ungdomsforvaltningen i København var forholdene 'meget kritisable', fremgår det af undersøgelsen. Her bestod journaliseringen blandt andet af håndskrevne noter, der ikke kunne læses.

I Sundheds- og omsorgsforvaltningen manglede flere dokumenter, nogle viste sig at være noget andet, end det de var gemt som, og flere sager indeholdt fortrolige dokumenter fra en helt fremmed borger.

- Ikke et problem hos os

Borgmester Pia Allerslev (V) er politisk ansvarlig for Børne- og Ungdomsforvaltningen, der får dumpekarakter, men hun mener ikke, at der er noget at komme efter.

- Jeg tror ikke på, at vi har et problem hos os. Jeg tror faktisk, at de fleste medarbejdere er helt klar over, hvilke krav og regler der gælder, siger Pia Allerslev.

01. Jun. 2014
Forfatter:

Din email:


Emne:


Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
bYMjY
Indlæg: