Sagsbehandlere fejler: 2 af 59 sager er behandlet korrekt
59 sager er gennemgået af borgerrådgiveren i København, og kun to sager viste sig at have fulgt reglerne.
Socialrådgiver
En gennemgang af 59 sager i Københavns Kommune viser, at kun to blev afviklet helt efter forskrifterne.
De kommunale sagsbehandlere begår tilsyneladende masser af fejl, viser en ny undersøgelse fra borgerrådgiveren i Københavns Kommune.
Borgerrådgiveren har gennemgået 59 konkrete sager i seks af kommunens forvaltninger, og kun to sager var behandlet i overensstemmelse med kommunens egne forskrifter, siger borgerrådgiver Johan Busse.
Han kalder det stærkt bekymrende og mener, at omfanget af fejl formentlig er det samme i resten af landets kommuner.
HÃ¥ndskrevne noter
I Børne- og Ungdomsforvaltningen i København var forholdene 'meget kritisable', fremgår det af undersøgelsen. Her bestod journaliseringen blandt andet af håndskrevne noter, der ikke kunne læses.
I Sundheds- og omsorgsforvaltningen manglede flere dokumenter, nogle viste sig at være noget andet, end det de var gemt som, og flere sager indeholdt fortrolige dokumenter fra en helt fremmed borger.
- Ikke et problem hos os
Borgmester Pia Allerslev (V) er politisk ansvarlig for Børne- og Ungdomsforvaltningen, der får dumpekarakter, men hun mener ikke, at der er noget at komme efter.
- Jeg tror ikke på, at vi har et problem hos os. Jeg tror faktisk, at de fleste medarbejdere er helt klar over, hvilke krav og regler der gælder, siger Pia Allerslev.
01. Jun. 2014