Modstrøm og div. aviser og tlf selskaber (hej Telia) burde fratages deres rettigheder til at telefonere.
Jeg har flere kontakter med folk der vil sælge et eller andet end reelle kunder, det er blevet et problem og et kæmpe irritationsmoment. Og vi kan ikke blive fjernet fra deres lister, ikke på venlig forespørgsel i hvert fald.
Jeg har et lidt anstrengt forhold til at det (tilsyneladende) er lovligt at ringe virksomheder og private op gentagne (mange!) gange, mens det er ulovligt at sende en email med et uforpligtende tilbud. Det burde efter min mening være helt omvendt.
Var Modstrøm blevet straffet med bøder (som for email spam) for at ringe folk op var det hurtigt stoppet og de ville gå over til email. På emailen kan jeg blot markere dem som uønsket post og jeg vil aldrig se deres henvendelser mere. Lovgivningen virker totalt forældet på det her område.
Et andet punkt er at de ved email henvendelser også afgiver deres løfter på skrift. Dvs. når eks. Telia lover dækning som ikke er der så ville de have et problem i modsætning til i dag hvor deres sælgere (eksternt firma) lover fuld dækning uden at tænke over om det er korrekt, men kun med øje for deres indtjening.
Tillad _begrænsede_ email henvendelser og forbyd telefon spam!!!