Du KAN skrive på flere af disse debatfora uden at være logget ind. Men du få flere muligheder ved at oprette en gratis brugeprofil og logge ind.
Kontakt administrator, hvis du vil oprette dit eget debatforum: peter@wendelboe.dk


6-årig og 7-årig kørte byen rundt i stjålen bil
07. maj 2013 kl. 16:29
[nyhederne.tv2.dk]
Hvor mon de var på vej hen ?
Hvor mon de havde lært hvordan man stjæler bile i det hele taget ?
Re: 6-årig og 7-årig kørte byen rundt i stjålen bil
07. maj 2013 kl. 16:48
Det har da vist intet med et familiecenter at gøre, familien var der ikke og vagten var sparet væk. Dette ifølge avisen.

De drenge burde retteligt tvangsfjernes fra stedet, da bør laves en Formandsbeslutning omgående.

Endelige en reel sag for B og U.
Mor til syv-årig biltyv fjerner sin søn fra institution

Hørte intet om syvårig søns tidligere forsøg på biltyveri: Jeg har ikke længere tillid til institutionen, siger Carina Kristensen

Carina Kristensen, mor til Danmarks yngste biltyv, har ikke længere tillid til den institution, hvor hendes søn opholdt sig. Hun har nu fjernet ham.

– Jeg har ikke længere tillid til institutionen. Derfor har jeg hentet mit barn hjem.

To døgn før en blot syvårig dreng i sidste uge gjorde sig til Danmarks yngste biltyv ved sammen med en et år yngre kammerat at stjæle en bil på den institution i Nykøbing Falster, hvor børnene var anbragt, forsøgte han at negle selv samme køretøj.

Men det glemte personalet på Børne- og Familiecenter Guldborgsund tilsyneladende ganske at delagtiggøre andre i.

– Hvis de ansatte havde været sig deres ansvar bevidst, ville de allerede efter min søns første forsøg på at stjæle bilen have låst nøglerne forsvarligt inde.

– Men det skete ikke. Derfor var han i stand til at foretage den farefulde tur gennem, Nykøbing Falster to dage senere. Det er fuldkommen uacceptabelt. Det må simpelt hen ikke ske, når drengen burde være under konstant opsyn, siger moderen Carina Kristensen.

Se også: Mor til syv-årig biltyv: De vidste ikke han var væk

Sønnikes første forsøg på at drøne ud i trafikken i institutionens mindre Toyota fandt sted, mens kammerater og personale spiste aftensmad. Her stjal han ligeledes nøglerne fra personalekontoret. Men

fik aldrig bilen ud af garagen, hvorefter han smed bilnøglerne ind på et værelse.

To døgn senere lykkedes det ham så om natten at afhaspe vinduet til kontoret, tage nøglerne, åbne garageporten og tøffe ud i Nykøbing Falsters nattestille gader sammen med vennen på seks år.

Lidt senere blev de to eventyrere stoppet af en mand ved Kvicklys parkeringsplads.

Holger Schou Rasmussen, leder af Børnee og Familiecenter Guldborgsund:

– Jeg forstår godt moderens utryghed. Men jeg anede intet om drengens første forsøg på at stjæle bilen, fordi jeg havde fri fra arbejde.

– Hvis jeg havde kendt til den episode, var både kontorvinduer og nøgler naturligvis blevet sikret, så det aldrig ville være lykkedes for drengene at tage bilen, siger han

15. maj 2013
Forfatter:

Din email:


Emne:


Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
XVu9P
Indlæg: